SylabUZ
Course name | Teaching Practice (100 h) |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-PP-02_pNadGenQOUNO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 100 | 6,67 | 100 | 6,67 | Credit with grade |
Praktyka pedagogiczna w placówkach oświatowych, socjoterapeutycznych oraz profilaktycznych. Celem praktyki jest zapoznanie ze specyfiką placówek i prowadzonych działań profilaktycznych, rozwijanie umiejętności samodzielnego prowadzenia zajęć, diagnozowania oraz planowania pracy w zakresie działań wychowawczych oraz profilaktycznych.
Wiedza z przedmiotów z zakresu – pedagogiki opiekuńczej, psychologii rozwojowej, diagnozy pedagogicznej, metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej, niedostosowania społecznego, metodyki pracy z dzieckiem niedostosowanym społecznie, profilaktyki społecznej, konstruowania programów profilaktycznych.
Zapoznanie ze specyfiką placówki (z jej celami i zadaniami). Zapoznanie z dokumentacją niezbędną w pracy danej placówki. Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna praktyki. Zapoznanie z rozkładem dnia i czynnościami opiekuńczo-wychowawczymi lub profilaktycznymi realizowanymi w placówce. Wdrożenie w działania opiekuńczo-wychowawcze i profilaktyczne realizowane w placówce. Poznanie zasad planowania i organizacji czasu wolnego wychowanków; rozwoju zainteresowań. Samodzielne opracowanie i przeprowadzenie zajęć. Rozwijanie umiejętności diagnozowania problemów wychowawczych. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów wychowawczych. Rozwijanie umiejętności dostosowania metod i form pracy wychowawczej do potrzeb wychowanków. Wdrażanie we współpracę ze środowiskiem lokalnym. Rozwijanie umiejętności współpracy z kadrą placówki oraz rodzicami wychowanków. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych oraz planowanie drogi własnego rozwoju.
Dyskusja, pokaz, metody problemowe, metoda projektu, gry dydaktyczne, praca w grupach, giełda pomysłów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ocena postawy studenta wobec realizacji zadań praktycznych; planowanie i prowadzenie zajęć wychowawczych w placówce; ocena konspektu oraz przeprowadzenia zajęć.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z praktyki.
Literatura z przedmiotów: „metodyka pracy wychowawczo-opiekuńczej I” i „metodyka pracy wychowawczo-opiekuńczej II”.
Literatura z przedmiotów: „metodyka pracy wychowawczo-opiekuńczej I” i „metodyka pracy wychowawczo-opiekuńczej II”.
Lista organizatorów praktyk na specjalności, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ.
Modified by dr Lidia Wawryk (last modification: 13-05-2017 01:17)