SylabUZ
Course name | Resocialization diagnosis |
Course ID | 05.6-WP-PEDP-DRES-C_pNadGenSXFW2 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Resocialisation |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Zapoznanie studentów z wiedzą na temat przeprowadzenia prawidłowej diagnozy resocjalizacyjnej pod kątem niedostosowania społecznego wśród dzieci, adolescentów i osób dorosłych w środowisku otwartym oraz zamkniętym.
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej, pedagogiki oraz socjologii.
Treści wykładów:
Rodzaje diagnozy resocjalizacyjnej.
Etapy diagnozy resocjalizacyjnej.
Modele w diagnozie resocjalizacyjnej.
Narzędzia pomiaru niedostosowania społecznego.
Treści ćwiczeń:
Diagnozowanie penitencjarne.
Zakres i cele diagnozy penitencjarnej.
Diagnoza nozologiczna i problemowa w spektrum działań resocjalizacyjnych.
Rola diagnozy w konstruowaniu indywidualnych planów resocjalizacji i terapii.
Niedostosowania Społecznego (SNS) Lesława Pytki.
Arkusz Diagnostyczny Denisa H. Scotta w adaptacji J. Konopnickiego jako przykład wielowymiarowej diagnozy poziomu i rodzaju niedostosowania społecznego.
Kwestionariusze Thomasa M. Achenbacha jako narzędzie do oceny stopnia i typu zaburzeń w zachowaniu.
Skale Diagnostyczne dla Dzieci- CAS i dla rodziców - P-CAS (KayHodges) do diagnozy zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Skala Wykolejenia w tłumaczeniu Mieczysława Rodochońskiego i Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej do oceny przystosowania szkolnego.
Inwentarz Carla F.Jesnessa (JI) jako technika diagnozowania socjalności.
Model diagnozy niedostosowania społecznego i socjalności J. M. Stanika. Kwestionariusz Wywiadu Środowiskowego i Skale Oceny Funkcjonowania Społecznego - diagnoza kliniczna w ujęciu Krystyny Ostrowskiej.
Wykład – wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Ćwiczenia - pogadanka, praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, praca w grupach, dyskusja (panelowa, okrągłego stołu, wielokrotna), burza mózgów, giełda pomysłów, metody ekspresyjne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Egzamin złożony z dwóch części: pisemnej i ustnej; warunkiem przystąpienia do części ustnej jest uzyskanie co najmniej 30% punktów z części pisemnej. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (80%) oraz aktywność na zajęciach (20%).
Ocena końcowa
Na ocenę końcową składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%).
Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 08-05-2017 21:31)