Wykształcenie nauczyciela, który będzie przygotowany do samodzielnego formułowania celów i opracowywania programów nauczania gry w piłkę nożną oraz ich realizacji w warunkach szkolnego wychowania fizycznego. Usprawnienie studentów w zakresie techniki gry w piłkę nożną.
Wymagania wstępne
Podstawowe umiejętności techniczne gry w piłkę nożną. Znajomość przepisów gry.
Zakres tematyczny
Historyczne i prawne podstawy funkcjonowania piłki nożnej w Polsce i na Świecie.
Metodyka i systematyka techniki piłki nożnej.
Charakterystyka gry w piłkę nożną . Definicje i podział techniki.
Metodyka i systematyka nauczania elementów techniki specjalnej w piłce nożnej.
Wykazanie różnic pomiędzy nauczaniem i doskonaleniem techniki.
Charakterystyka wiodących metod i form służących nauczaniu lub doskonaleniu techniki.
Metodyka i systematyka taktyki piłki nożnej.
Charakterystyka zespołowych form atakowania i bronienia.
Znaczenie i formy taktyki indywidualnej. Gra 1x1 w obronie i ataku
Ogólna charakterystyka nowoczesnych sposobów gry w piłce nożnej – aktualne trendy i koncepcje
Omówienie i rekomendacja do pracy z różnymi grupami młodzieżowymi małych gier od 2x2 do 7x7 oraz ustawień taktycznych 1-4-3-3 oraz 1-3-4-3
Piłka nożna dzieci i młodzieży.
System szkolenia dzieci i młodzieży w Polsce (założenia merytoryczne i organizacyjne).
Szkolenie dzieci i młodzieży – specyfika w doborze metod, form i środków treningowych.
Formy zabawowe w nauczaniu techniki i taktyki gry w piłkę nożną oraz kształtowaniu sprawności.
Obserwacja i analiza meczu piłkarskiego.
Znaczenie oraz rodzaje obserwacji gry w odniesieniu do działań motorycznych, technicznych i taktycznych.
Przykładowe arkusze obserwacyjne.
Opracowanie danych zgromadzonych w arkuszach obserwacyjnych.
Wideo-analiza sportowa
Przepisy gry. Rola sędziego, podstawy przepisów, zasady fair play
Opracowanie konspektów lekcyjnych dla różnych grup wiekowych oraz samodzielne prowadzenie zajęć ruchowych z piłki nożnej.
Metody kształcenia
Obserwacja, samodzielne opracowanie materiałów metodycznych, ćwiczenia praktyczne, zajęcia w grupach, metoda analityczna, metoda syntetyczna, gra szkolna, gra uproszczona.
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Laboratorium kończy się zaliczeniem na ocenę. Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach, udział w organizacji zawodów sportowych w piłkę nożną, udział w obserwacji zajęć piłki nożnej, przeprowadzenie analizy statystycznej meczu w piłkę nożną, przeprowadzenie gry lub zabawy w nauczaniu techniki lub taktyki piłki nożnej. Ocenie podlega:
test z progami punktowymi, składający się z pytań zamkniętych i otwartych. Minimum na uzyskanie zaliczenia to 60% punktów – 40%
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.