SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki komputerowe w diagnozie i terapii - course description

General information
Course name Techniki komputerowe w diagnozie i terapii
Course ID 05.6-WP-PEDP-TKOM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Speech therapy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Wyjaśnienie znaczenia technologii informacyjnych w realizacji podstawowych założeń procesu terapeutycznego. Zapoznanie się z możliwościami wykorzystania technologii informacyjnych w diagnozie i terapii zaburzeń komunikacji językowej.Szczegółowe poznanie zawartość zasobów Internetowych oraz programów edukacyjno-terapeutycznych. Przygotowanie do samodzielnego projektowania zajęć terapii multimedialnej.

Prerequisites

Podstawowe przygotowanie z w zakresie technologii informacyjnych, sprawne korzystanie z komputera, sieci Internet, pakietu MS Office. Typologie zaburzeń mowy.

Scope

Relaksacyjna, dydaktyczna, terapeutyczna funkcja multimedialnych gier i zabaw komputerowych. Zapoznanie z zasadami działania wybranych programów do diagnozy i terapii zaburzeń komunikacji językowej. Udział technologii informacyjnych w organizowaniu właściwych warunków edukacyjno-terapeutycznych w działaniach diagnostycznych i terapeutycznych. Przygotowanie i prezentacja zajęć terapeutycznych zakładających wykorzystania technologii informacyjnych. Analiza i omówienie przedstawionych propozycji.

Teaching methods

Klasyczna metoda problemowa, burza mózgów, giełda pomysłów, dyskusja, ćwiczenia laboratoryjne, projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Laboratoria

Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte na kolokwiach (50%) oraz oceny ze studium przypadku (25%) i projektu (25%).

Ocena końcowa

Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.

Recommended reading

Mieszkowska A., Surowaniec J., Gry i zabawy komputerowe stymulujące rozwój funkcji psychoruchowych u dzieci, [w:] Warsztaty IV Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej nt. Zaburzenia mowy, czytania i pisania, Gdańsk 1989.
Nowicka E., Media – dysleksja – terapia pedagogiczna, Wyd. Adam Marszałek, Toruń, 2010
Surowaniec J., Dzieci i komputer, „Wychowanie w Przedszkolu” 1991, 1.
Surowaniec J., Technika komputerowa w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania i pisania, „Logopedia” 1991, 18.
Surowaniec J., Funkcje zabaw i gier komputerowych w metodyce postępowania logopedycznego, [w:] Językowy obraz świata dzieci i młodzieży, red. J. Ożdżyński, Kraków 1995.

Further reading

Furmanek M., (red.), Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2008.
Wierzejewska A., Skuteczność terapii wspomaganej edukacyjnymi programami komputerowymi w dysortografii, „Psychologia Wychowawcza” 1993, 5.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 12-05-2017 14:55)