SylabUZ

Generate PDF for this page

Contemporary problems of psychology - course description

General information
Course name Contemporary problems of psychology
Course ID 14.4-WP.PEDD-WPP-C_pNadGenUUC0F
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jerzy Herberger
  • dr Urszula Gembara
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze współczesnym stanem teoretycznym i metodologicznym psychologii jako nauki oraz z osiągnięciami tych dyscyplin psychologicznych. Dodatkowym celem jest rozwijanie umiejętności rozumienia i interpretowania zachowań ludzi, ludzkiej motywacji, potrzeb, celów itd. Omawiany związek psychologii jako nauki z innymi dyscyplinami naukowymi (ekonomią, socjologią, medycyną, pedagogiką). 

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej i osobowości.

Scope

Wykłady

Wprowadzenie do przedmiotu. Elementy neuropsychologii i neuronauki. Współczesne osiągnięcia psychologii poznawczej. Neopsychoanalityczne teorie rozwoju – teorie związku z obiektem. Elementy współczesnej psychologii społecznej: Dynamika małych grup społecznych, manipulacje społeczne i wpływ społeczny. Psychologia międzykulturowa i tematyka gender w psychologii.

Ćwiczenia

Psychologia ekonomiczna. Psychologia polityczna i marketing polityczny. Elementy psychologii zdrowia i psychopatologii. Psychologia reklamy. Psychologia wychowania i edukacji. Psychologia pozytywna i jakości życia. Współczesne nurty terapeutyczne w psychologii.

Teaching methods

Wykłady – wykład problemowy, konwersatoryjny.

Ćwiczenia – dyskusja, prezentacje i referaty, analiza przypadków.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 Na ocenę końcową składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z wykładów (50%). Na ocenę z ćwiczeń składa się ocena z prezentacji multimedialnej i aktywności na zajęciach. Oceną z wykładu jest ocena z kolokwium zaliczeniowego.

Recommended reading

  1. Kosslyn S.M., Rosenberg R.S., Psychologia: mózg, człowiek, świat, Kraków 2006.
  2. Strelau J., Psychologia: podręcznik akademicki, Gdańsk 2005.

Further reading

  1. Okun B., Skuteczna pomoc psychologiczna, Warszawa 2001.
  2. Sęk H., Psychologa kliniczna, T. I-II, Warszawa 2011.
  3. Wojciszke B., Człowiek wśród ludzi: zarys psychologii społecznej, Warszawa 2002.
  4. Inna literatura każdorazowo ustalana przez nauczyciela prowadzącego

Notes


Modified by dr Urszula Gembara (last modification: 11-05-2017 10:55)