SylabUZ
Course name | Electronic forms of supporting scientific research |
Course ID | 05.9-WP-PEDD-EWBN |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Laboratory | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przygotowanie do stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy badawczej. Nabycie umiejętności związanych z wyszukiwaniem informacji, ich przetwarzaniem oraz wizualizacją wyników badań.
Podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu obowiązkowego technologie informacyjne oraz media w edukacji. Podstawowe informacje na temat prowadzenia badań naukowych – wiadomości z proseminarium dyplomowego.
Wykłady
Możliwość wykorzystania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w ramach działalności badawczej realizowanej z zastosowaniem poszczególnych metod badań pedagogicznych. Respektowanie prawa autorskiego, a prawidłowe tworzenie przypisów różnego typu. Przegląd i porównanie różnych narzędzi do edycji tekstu. Systemy antyplagiatowe. Przegląd cyfrowych źródeł informacji (biblioteki, katalogi, bazy danych, portale edukacyjne, Książki Google, programy OCR, ebooki). Strategie zaawansowanego wyszukiwania informacji. Możliwość tłumaczenia dokumentów różnego typu. Przegląd narzędzi umożliwiających głośne odczytywanie tekstu. Procesy poznawcze a typy zadań testowych i ankietowych. Formuły i formularze w arkuszu kalkulacyjnym umożliwiające tworzenie kwestionariusza ankiety elektronicznej lub testu. Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego jako narzędzia do przetwarzania danych ankietowych do postaci umożliwiającej analizę statystyczną. Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie do przetwarzania i wizualizacji wyników badań. Preferencje poznawcze odbiorców, a wizualizacja wyników badań.
Laboratoraia
Edytorstwo komputerowe: formatowanie pracy magisterskiej zgodnie z wymogami, tworzenie przypisów różnego typu, różne formy prezentowania wyników badań. Zaawansowane wyszukiwanie i przetwarzanie informacji: elektroniczne zasoby bibliotek, bazy danych, wyszukiwanie Książek Google; skanowanie OCR; Konwersja dokumentów PDF lub obrazów graficznych do postaci umożliwiającej edycję tekstu, kupowanie ebooków oraz korzystanie z darmowych; tłumaczenie dokumentów i stron internetowych; korzystanie z programów odczytujących dokumenty na głos (np. w systemie Android). Tworzenie elektronicznych ankiet i sposoby ankietowania: rodzaje pytań, ankiety Google, ankiety w Excelu, inne systemy ankietowe. Przetwarzanie danych ankietowych do postaci umożliwiającej analizę statystyczną; Wizualizacja danych: tworzenie tabel, generowanie wykresów. Wizualizacja i prezentacja wyników badań: prezentacje offline, prezentacje online, wideokonferencje, zdalna praca grupowa. Korzystanie z systemów antyplagiatowych.
Wykłady: wykład, wykład konwersatoryjny, samodzielna praca zksiązką lub kursem multimedialnym.
Laboratoria: pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna, metoda projektów.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi. Umiejętności praktyczne oceniane będą na podstawie oceny jakości prac – projekty z progami punktowymi.
Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów z zastosowaniem progów punktowych.
Wykłady
Zaliczenie wykładów: kolokwium pisemne z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Laboratoria
Zaliczenie ćwiczeń: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Ocena końcowa
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną pozytywnych ocen końcowych z laboratoriów i wykładów.
Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 09-05-2017 13:42)