SylabUZ
Course name | Pedagogika mediów z metodyką |
Course ID | 05.5-WP-PEDD-PMZ-K_pNadGenKH69G |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Primary education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie roli, znaczenia, istoty, głównych założeń pedagogiki medialnej oraz edukacji medialnej, programów nauczania w zakresie edukacji medialnej na poziomie szkoły podstawowej, umiejętność krytycznego analizowania i odbierania treści przekazywanych za pośrednictwem mediów, poznanie pozytywnych i negatywnych aspektów oddziaływania mediów na człowieka, projektowanie i realizacja zajęć szkolnych w zakresie edukacji medialnej. Poznanie podstawowych pojęć w zakresie zagrożeń medialnych (uzależnienie, uzależnienia medialne, cyberprzemoc, sexting itp.). Przygotowanie studenta do projektowania warsztatów edukacyjnych w zakresie bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, rozumienia oraz interpretowania komunikatów medialnych.
Podstawowe wiadomości z przedmiotów technologie informacyjne; media w edukacji, podstawowa wiedza o mediach i multimediach.
Pedagogika medialna a edukacja medialna. Rozwój pedagogiki medialnej. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Program edukacji medialnej. Cele edukacyjne oraz osiągnięcia uczniów w zakresie edukacji medialnej na poszczególnych etapach kształcenia. Problem współczesnych zagrożeń medialnych. Analiza scenariuszy zajęć w zakresie edukacji medialnej: Komu potrzebna jest telewizja, Sąd nad współczesną telewizją, My i media, Informacje w mediach, Jaka jest współczesna prasa, W świecie prasy kobiecej, Media jako nałóg. Metodyczne przygotowanie i realizacja scenariuszy uwzględniających główne założenia i zagadnienia w zakresie edukacji medialnej. Projekt i realizacja warsztatów edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym poświęconych bezpiecznemu korzystaniu z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Dyskusja, pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia z konwersatoriów.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 13-05-2017 23:11)