SylabUZ

Generate PDF for this page

Multimedia Information Technologies - course description

General information
Course name Multimedia Information Technologies
Course ID 11.3-WP-PEDD-MTI-L_genQB3YL
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Media and IT education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jacek Jędryczkowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studenta do praktycznego stosowania wiadomości z zakresu psychologicznych i pedagogicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się podczas realizacji multimediów wykorzystywanych ofline i online. Nabycie umiejętności związanych z realizacją komponentów oraz gotowych prezentacji multimedialnych i filmów wideo oraz witryn internetowych.

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu przedmiotu obowiązkowego - technologie informacyjne.

Scope

Aplikacje do tworzenia multimediów. Stymulacja procesów uwagi poprzez multimedia w praktyce. Grafika rastrowa – obróbka plików graficznych. Animowane pliki GIF – edycja oraz tworzenie własnych animacji. Grafika i animacja w Microsoft PowerPoint. Podstawy tworzenia grafiki wektorowej. Fotografia cyfrowa oraz morfing. Realizacja morfingu. Różne formaty plików dźwiękowych. Nagrywanie i montaż dźwięku. Import dźwięku z plików filmowych. Efekty dźwiękowe oraz miksowanie. Generatory ludzkiego głosu. Dźwięk w prezentacji multimedialnej. Aplikacje do komponowania muzyki (legalny podkład dźwiękowy). Filmowanie kamerą internetową oraz cyfrową; konwersja; udźwiękawianie oraz podstawowy montaż. Urządzenia do nagrywania cyfrowego sygnału wideo w wysokiej rozdzielczości – możliwości i ograniczenia oraz ochrona praw autorskich. Cyfrowe wideo realizacja i kopiowanie; elementy prawa autorskiego. Filmy ekranowe (Cam studio; BB FlashBack – różne formaty wideo oraz efekty specjalne). Aplikacje do tworzenia pokazów slajdów - udźwiękowione filmy tworzone z fotografii. Interaktywna prezentacja zawierająca wszystkie komponenty multimedialne. Multimedia na stronie internetowej.

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiadomości z zajęć są sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Umiejętności praktyczne oraz kompetencje społeczne są oceniane na podstawie oceny prac – zadań wykonywanych według instrukcji: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz//mtiinstrukcje.html – progi punktowe. Na każdych zajęciach student wykonuje zadania zgodnie z dostępną w internecie instrukcją. Każde zadanie musi być zaliczone.

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczna wszystkich ocen.

Recommended reading

  1. De Kerckhove D., Inteligencja otwarta, Warszawa 2001.
  2. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów, Toruń 2005.
  3. Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  4. Jędryczkowski J., http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz, http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html, https://www.youtube.com/c/JJKursy
  5. Zimbardo P. G., Gerrig R.J., Psychologia i życie, Warszawa 2012.

Further reading

  1. Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2008.
  2. Doliński D., Psychologia reklamy, Wrocław 2001.
  3. Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.
  4. Papert S., Burze mózgów: dzieci i komputery, Warszawa 1996.
  5. Reeves B., Nass C., Media i ludzie, Warszawa 2000.
  6. Strykowski W. Wstęp do teorii filmu dydaktycznego, Poznań 1977.
  7. Wawrzak-Chodaczek M., Kształcenie kultury audiowizualnej młodzieży, Wrocław 2000.

Notes

Kurs z materiałami dydaktycznymi, listami zadań oraz wymaganiami jest dostępny na stronie: http://staff.uz.zgora.pl/jjedrycz/przedmioty.html po wybraniu nazwy przedmiotu wraz z numerem grupy.


Modified by dr Jacek Jędryczkowski (last modification: 10-05-2017 17:07)