SylabUZ

Generate PDF for this page

Techniki animacji komputerowej - course description

General information
Course name Techniki animacji komputerowej
Course ID 11.3-WP-PEDD-TAK-L_pNadGen0L7GT
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Media and IT education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2017/2018
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr inż. Maciej Jackowski
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do samodzielnego funkcjonowania w obszarze projektowania materiałów multimedialnych, w tym komunikatu interakcyjnego (animacji graficzno-tekstowych), a także wykształcenie praktycznych umiejętności świadomego i sprawnego posługiwania się cyfrowymi technikami przetwarzania obrazu (od obiektów statycznych do interakcyjnych i interaktywnych animacji).

Prerequisites

Znajomość podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu ICT (prezentacje multimedialne), edytorstwa i grafiki komputerowej, podstawowych zasad kompozycji obrazu, bardzo ogólna umiejętność wizualizowania komunikatów np. werbalnych, a także ogólna umiejętność rejestrowania i zapisu obrazu (realizacja i konwersja obrazu do postaci cyfrowej).

Scope

Podstawy animacji. Terminy, pojęcia, krótka historia. Animacja realistyczna i stylizowana. Sztuka filmowa. Rodzaje animacji komputerowej (poklatkowa, kluczowanie – klatki kluczowe, skrypty i interakcja). Interpolacja, łańcuchy kinematyczne. Modele fizyczne, modelowanie obiektów. Adobe Animate CC. Rysunki i tekst. Importowanie grafik (bitmapy), dźwięku i filmu. Oś czasu. Filtry i efekty. Narzędzia 3D. Animacja postaci z użyciem kości. Ćwiczenia praktyczne. Wprowadzenie do języka i składnia ActionScript 3.0. Tworzenie elementów interaktywnych. Programowanie zorientowane obiektowo. Publikowanie i eksportowanie animacji. Realizacja projektu animowanego – prosta gra edukacyjna. (Adobe Animate z użyciem action script). Zaawansowane narzędzia tworzenia animacji na przykładzie Cinema4D. Realizacja animacji prostego obieku (budowa szkieletu i powłoki/tekstury oraz przemieszczenie w 3D). Oświetlenie obiektów.

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, wykład konwersatoryjny, praca z materiałami dydaktycznymi, w tym samodzielne korzystanie z tutoriali i multimedialnych kursów online, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką lub kursem online będą sprawdzane z zastosowaniem testów z progami punktowymi (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Umiejętności praktyczne, np. korzystanie z programów grafiki wektorowej i bitowej. Oceniane są na podstawie wykonanych prac, oceny ich jakości – projekt z progami punktowymi (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów). Weryfikacja kompetencji społecznych odbywa się na podstawie analizy realizowanych samodzielnie projektów z zastosowaniem progów punktowych (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów).

Laboratoria

Zaliczenie wszystkich podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Recommended reading

  1. Adobe Creative Team, ActionScript 3.0 dla Adobe Flash cs4/cs4pl Professional: oficjalny podręcznik, Gliwice 2009
  2. Meller-Kawa A., Sikorska-Długaj A., Cinema 4D, Gliwice 2013.
  3. Parent R., Animacja komputerowa; algorytmy i techniki, Warszawa 2012.
  4. Quickstart Manual. Cinema 4D. Release 14http://http.maxon.net/pub/r14/doc/QS_R14_EN_Web.pdf
  5. Wells P., Animacja, Warszawa 2009.
  6. Zakrzewski P., Adobe Flash CS6 i ActionScript 3.0. Interaktywne projekty od podstaw, Gliwice 2013.

Further reading

  1. Adobe Creative Team, Adobe Flash cs5/cs5pl Professional: oficjalny podręcznik, Gliwice 2011.
  2. Manovich L., Język nowych mediów, Warszawa 2006.
  3. Młodkowski J., Aktywność wizualna człowieka, Warszawa-Łódź 1998.

Notes


Modified by mgr inż. Maciej Jackowski (last modification: 31-05-2017 15:13)