SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja osób niepełnosprawnych |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PEDT-EDON-K_pNadGenCXX7D |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z problematyką edukacji osób z niepełnosprawnością - jej wielowymiarowością, zróżnicowaną przestrzennie, programowo-organizacyjnie i w zakresie wsparcia ofertą, słabościami upowszechnianych proinkluzyjnych działań i rozwiązań oraz zakresem możliwych i koniecznych zmian w jej przestrzeni.
Brak
Praca z tekstem źródłowym, praca w grupie, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia konwersatorium |
Uwagi |
zaliczenie z oceną |
Tak |
praca pisemna |
zgodna z wymogami podanymi przez prowadzącego |
Aktywność podczas zajęć, dyskusja |
Merytoryczne przygotowanie, poprawny sposób wygłaszania opinii, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych teorii i danych. |
Zasady uzyskania oceny z konwersatorium |
Ocena z konwersatorium stanowić będzie średnią ważoną z oceny z pracy pisemnej (60%) i aktywności na zajęciach (40%) |
Ocena końcowa z przedmiotu = ocena z konwersatorium
1. Gajdzica Z. (2011) Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych, Kraków
2. Gajdzica Z. (2013) Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych, Kraków
3. Janiszewska-Nieścioruk Z. (red.) (2010) Uczeń o specjalnych potrzebach w przestrzeni współczesnego systemu edukacji, Zielona Góra
4. Kowalik S. (2007) Psychologia rehabilitacji, Warszawa
5. Krause A. (2010) Współczesne paradygmaty pedagogiki specjalnej, Kraków
6. Maciarz A. (1999) Z teorii i badań społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych, Kraków
7. Sadowska S. (2005) Ku edukacji zorientowanej na zmianę społecznego obrazu osób niepełnosprawnych, Toruń
8. Sadowska S. (2006) Jakość życia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Kraków
9. Szumski G. (2006) Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych, Warszawa
10. Szumski G. (2010) Wokół edukacji włączającej, Warszawa
11. Zamkowska A (2009) Wsparcie edukacyjne uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w różnych formach kształcenia na I etapie edukacji, Radom
1. Borecka-Biernat D. (red.) (2010) Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym, Warszawa
2. Chromiec E. (2006) Edukacja w kontekście różnicy i różnorodności kulturowej, Kraków
3. Śliwerski B. (2015) Edukacja (w) polityce Polityka (w) edukacji, Kraków
4. Wojciechowski F. (2007) Niepełnosprawność, rodzina, dorastanie. Warszawa
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 04-06-2017 12:34)