SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Malarstwo i rzeźba w architekturze |
Kod przedmiotu | 06.4-WI-ArchD-Mal.rzeź-S16 |
Wydział | Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska |
Kierunek | Architektura / Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra inżyniera architekta |
Semestr rozpoczęcia | semestr letni 2016/2017 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 45 | 3 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
1. Celem w zakresie wiedzy jest: zapoznanie studenta w problematyką malarstwa i rzeźby w archi-tekturze i urbanistyce na przestrzeni wybranych okresów historii sztuki (secesja, barok, renesans, gotyk).
2. Celem w zakresie umiejętności jest: nauczenie studenta syntetycznego przedstawiania wkładu wybranych przez siebie malarzy i rzeźbiarzy w zrealizowane obiekty architektoniczne i urbanistyczne danego okresu, oraz wykazywania analogii i różnic przy pomocy własnej prezentacji multimedialnej, a także umiejętności podkreślania klimatu zaprojektowanego przez siebie wnętrza poprzez odpowiedni dobór dzieł sztuki np. malarstwo czy rzeźba.
3. Celem w zakresie kompetencji personalnych i społecznych jest: uświadomienie studentowi potrzeby zaprezentowania i przekonania do własnej interpretacji opracowanego przez siebie zagadnienia, a także wyrobienie potrzeby zarówno dyskusji, jak i swobodnego dzielenia się wrażeniami na temat znaczenia malarstwa i rzeźby w architekturze.
Formalne:
Uzyskanie pozytywnej oceny z przedmiotu: Historia architektury polskiej.
Nieformalne:
Podstawowa wiedza w zakresie historii sztuki.
Program seminarium:
1. Ogólne wprowadzenie w problematykę malarstwa i rzeźby w architekturze.
2. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze okresu Secesji:
a) Secesja polska,
b) Secesja europejska.
3. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze Baroku.
4. Wprowadzenie w zagadnienia malarstwa i rzeźby w architekturze Renesansu.
5. Rola malarstwa i rzeźby w architekturze Gotyku.
6. Spośród obrazów wystawionych na ekspozycji, wybrać dwie kompozycje malarskie i zaaranżować w wybranym przez siebie wnętrzu, oraz uzasadnić swoją decyzję w pracy pisemnej.
Metody podające: wykład konwencjonalny w powiązaniu z problemowym w postaci prezentacji multi-medialnych.
Metody poszukujące: praca samodzielna i w grupach - kształcenie interaktywne, kreatywne, dyskusja.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Seminarium:
Student na przykładach wybranych przez siebie twórców przedstawił wkład malarstwa i rzeźby w zrealizowane obiekty architektoniczne oraz urbanistyczne danego okresu historii sztuki oraz na przykładach wybranych przez siebie twórców przedstawił wkład malarstwa i rzeźby w zrealizowane obiekty architektoniczne oraz urbanistyczne danego okresu historii sztuki.
Student przygotowuje i przeprowadza obszerną prezentację znaczenia malarstwa i rzeźby dla zrealizowanych obiektów architektonicznych oraz urbanistycznych danego okresu historii sztuki, na przykładach wybranych przez siebie twórców, a także wykazuje analogie i różnice przy pomocy własnej prezentacji audiowizualnej.
Student spośród obrazów wystawionych na ekspozycji, wybrał dwie kompozycje malarskie
i zaaranżował w wybranym przez siebie wnętrzu, oraz uzasadnił swoją decyzję w pracy pisemnej.
Zasada ustalania oceny:
Oceną osiągniętych efektów kształcenia w kategorii „wiedza” jest pozytywny wynik (W) z pracy, w kategorii „umiejętności” jest pozytywny wynik (Ua, Ub) z zadań, a w kategorii “kompetencje” jest pozytywny wynik (K), potwierdzających m.in. czynny udział i poziom aktywności studenta w przedmiotowych zadaniach.
Oceną końcową przedmiotu (P) jest średnia ocen z osiągniętych efektów kształcenia:
P = (W + Ua + Ub + K)/4
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. arch. Bogusław Wojtyszyn, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-05-2017 12:47)