SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma Seminar I - course description

General information
Course name Diploma Seminar I
Course ID 06.9-WM-BHP-P-57
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Occupational Health and Safety / Occupational Safety Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grzegorz Dudarski
  • dr hab. Ryszard Matysiak, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit

Aim of the course

Zapoznanie studentów z metodologicznymi zasadami uprawiania badań.

Prerequisites

Podstawy metodologii badań.

Scope

Podstawy teoretyczne badań empirycznych dotyczących podjętej na seminarium problematyki badawczej. Metodologiczne zasady uprawiania badań empirycznych w aspekcie podjętych badań własnych. Formułowanie tematów prac magisterskich, koncepcji badawczych-problemów badań, ustalanie techniki, próby badawczej, terenu; omówienie zasad konstruowania narzędzi badawczych.

Teaching methods

Seminarium: wykład konwencjonalny, pokaz, praca z dokumentami źródłowymi

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium: weryfikacja efektów kształcenia odbywa się w trakcje konsultacji z promotorem i zaliczenia przedstawionego opracowania seminaryjnego. Warunkiem zaliczenia jest przedstawienie zebranych materiałów i dokonanej ich analizy. Podstawą zaliczenia seminarium jest pozytywna ocena z dwu wygłoszonych referatów (prezentacji), stuprocentowa obecność oraz widoczna aktywność na zajęciach.

Recommended reading

  1. Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.

  2. Leszek W., Badania empiryczne, Radom 1997.

  3. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2007.

  4. Nowaczyk Cz., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa-Poznań 1985.

  5. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.

Further reading

  1. Dutkiewicz W., Praca magisterska. Przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki, Kielce 1996.

  2. Skorny Z., Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, Warszawa 1984.

  3. Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995.

Notes


Modified by dr hab. Ryszard Matysiak, prof. UZ (last modification: 25-05-2017 15:49)