Zapoznanie słuchaczy z metodami, formami pracy muzycznej w terapii z dziećmi mającymi trudności w nauce i treningach z dziećmi zdolnymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Wymagania wstępne
Wiedza psychologiczno-pedagogiczna. Znajomość podstawowych środków wyrazu muzycznego.
Zakres tematyczny
Walory edukacji artystycznej dzieci
Wybrane koncepcje arteterapeutyczne, twórczości muzycznej
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Ćwiczenia zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz wykonania jednego z trzech poniżej podanych zadań (50% składowej zaliczenia). Słuchacz wykona jedną z trzech prac (do wyboru przez słuchacza):
Przygotowuje projekt scenariusze przydatne w treningach, zabawach twórczych i terapii muzycznej.
Kataryńczuk - Mania L. red., W kręgu edukacji artystycznej i terapii, Głogów 2006
Kataryńczuk- Mania L., Karcz J., red., Sztuka w kontekście oddziaływania na człowieka, Zielona Góra 2006
Kataryńczuk-Mania L., Karcz J. red., Terapia sztuką w edukacji, Zielona Góra 2004
Olinkiewicz E., Repsch E., Warsztaty edukacji twórczej, Wrocław 2001
Krasoń K., Mazepa B., red., Oblicza sztuki dziecka – w poszukiwaniu istoty ekspresji, Mysłowice 2007
Ławrowska R., Rytm, muzyka, taniec w edukacji, Kraków 2005
Frołowicz E., Aktywny uczeń w świecie muzyki, Gdańsk 2008
Literatura uzupełniająca
Józefowski E., Edukacja artystyczna w działaniach warsztatowych, Łódź 2009
Kisiel M., red., Edukacyjne inspiracje dziecięcego przeżywania, doświadczania i poznawania muzyki, Dąbrowa Górnicza 2008
Burowska Z. Słuchanie i tworzenie muzyki w szkole, Warszawa 1980
Kataryńczuk -Mania L., Formy aktywności muzycznej w klasie integracyjnej [w:] Sztuka w życiu i edukacji osób niepełnosprawnych, red. E. Jutrzyna, Warszawa 2003
Dombrowska E., Niedźwiecka A., red., Twórczość – wyzwanie XXI wieku, Kraków
Uwagi
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-07-2017 14:54)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.