SylabUZ
Course name | Warsztat pracy ze sprawcami przemocy |
Course ID | 05.0-WP-KzEW-WPzSP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Criminology and elements of victimology |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Warsztaty | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z aktualnym stanem wiedzy na temat dynamiki procesów leżących u podłoża różnych postaci patologii zachowania się, a także ukazanie głównych nurtów współczesnej resocjalizacji oraz sposobów dostosowywania tychże oddziaływań do poszczególnych postaci zaburzeń w zachowaniu się
brak
Przestępczość a dewiacja – podobieństwa i różnice
Najważniejsze poglądy na genezę zachowań dewiacyjnych i przestępczych, a więc czynniki biologiczne, uwarunkowania temperamentalne i osobowościowe, struktura i funkcje społeczne, czynniki kulturowe i mechanizmy socjalizacyjne, mechanizmy kontroli społecznej, naznaczania społecznego oraz rola konfliktów
Postacie dewiacji
Istota i rodzaje zachowania przestępczego
Dyskusja nad przeczytanymi tekstami klasyków socjologii i kryminologii: rozróżnienie dewiacji funkcjonalnej i normatywnej w ujęciu R. Merona; właściwości przestępstwa jako zachowania dewiacyjnego w świetle poglądów E. Sutherlanda; typologia zachowań dewiacyjnych opracowana przez H. Beckera; dewiacja pierwotna i wtórna w ujęciu twórcy teorii naznaczania społecznego Edwina
Burza mózgów, dyskusja, praca w grupie
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Metodą weryfikacji efektów kształcenia jest test wiedzy na temat pracy ze sprawcami przemocy. Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest udzielenie 60% poprawnych odpowiedzi (ocena dostateczna,61%-70% dst plus, 71%-80% db, 81%-90% db plus, 91%-100% bdb.
Clarke D., Zachowania prospołeczne i antyspołeczne, Warszawa 2008
Pospiszyl I., Patologia społeczna, Warszawa 2000
Pospiszyl I., Przemoc w rodzinie, Warszawa 2000
Pospiszyl K., Resocjalizacja, Warszawa 2000
Pospiszyl K., Psychopatologia, Warszawa 2000
Radochoński M., Osobowość antyspołeczna, Rzeszów 2009
Przygotowała: mgr Diana Owsianka
Modified by dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ (last modification: 17-07-2017 20:04)