SylabUZ

Generate PDF for this page

Zasady Planu Daltońskiego - course description

General information
Course name Zasady Planu Daltońskiego
Course ID 05.1-WP-PMiPD-ZPD
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Maria Montessori method and Dalton Plan
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 4
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i metodycznymi zagadnieniami związanymi zasadami Planu Daltońskiego oraz kształtowanie umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem zasad Planu Daltońskiego. 

Prerequisites

Znajomość podstaw pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej oraz  psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Scope

1. Zasady edukacji daltońskiej:

- odpowiedzialność,

- samodzielność,

- 20 reguł samodzielnego rozwoju,

- współpraca,

- warunki wdrażania dobrego uczenia się przez współpracę.

2. Formy pracy dydaktycznej i instrukcje w zakresie sposobu przetwarzania materiału.

3. Projektowanie sytuacji edukacyjnych w  oparciu o poszczególne zasady edukacji daltońskiej.

4. Wybór i opracowanie własnych projektów i materiałów edukacyjnych.

5. Prezentacje własnych projektów i materiałów edukacyjnych.  

Teaching methods

Metody problemowe: burza mózgów, klasyczna metoda problemowa, metoda projektów, dyskusja, praca z materiałem źródłowym

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

Pozytywne oceny z realizacji wszystkich zadań zleconych i udział w dyskusji. Ocena na zaliczenie jest średnią ocen uzyskanych za pracę pisemną, poszczególne zadania i projekty.

Recommended reading

1.      Roel Rener,  Hans Wenke, Wprowadzenie: prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, Pedagogika Planu Daltońskiego,  Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.

Further reading

1.      Roel Rener, Jak dziś wygląda plan daltoński? , „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 3.

2.      Roel Rener, Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka, „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 9.

3.      Roel Rener, Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji, Bliżej Przedszkola, 2011 nr 11.

4.      Juljańska Agata, Kwella Marta, Szymańska Kamila, Pomocnik nauczyciela. Sprawdzone pomysły na zmotywowanie i zorganizowanie twojej klasy, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.

5.      Hertz-Lazarowitz, Miler R., Interaction In cooperative groups, The Theoretical Anatomy of group learning, Cambridge 1992. 

Notes


Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:36)