SylabUZ
Course name | Zasady Planu Daltońskiego |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-ZPD |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 20 (including as e-learning) |
1,33 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i metodycznymi zagadnieniami związanymi zasadami Planu Daltońskiego oraz kształtowanie umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych z zastosowaniem zasad Planu Daltońskiego.
Znajomość podstaw pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej oraz psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
1. Zasady edukacji daltońskiej:
- odpowiedzialność,
- samodzielność,
- 20 reguł samodzielnego rozwoju,
- współpraca,
- warunki wdrażania dobrego uczenia się przez współpracę.
2. Formy pracy dydaktycznej i instrukcje w zakresie sposobu przetwarzania materiału.
3. Projektowanie sytuacji edukacyjnych w oparciu o poszczególne zasady edukacji daltońskiej.
4. Wybór i opracowanie własnych projektów i materiałów edukacyjnych.
5. Prezentacje własnych projektów i materiałów edukacyjnych.
Metody problemowe: burza mózgów, klasyczna metoda problemowa, metoda projektów, dyskusja, praca z materiałem źródłowym
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Pozytywne oceny z realizacji wszystkich zadań zleconych i udział w dyskusji. Ocena na zaliczenie jest średnią ocen uzyskanych za pracę pisemną, poszczególne zadania i projekty.
1. Roel Rener, Hans Wenke, Wprowadzenie: prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, Pedagogika Planu Daltońskiego, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
1. Roel Rener, Jak dziś wygląda plan daltoński? , „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 3.
2. Roel Rener, Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka, „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 9.
3. Roel Rener, Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji, Bliżej Przedszkola, 2011 nr 11.
4. Juljańska Agata, Kwella Marta, Szymańska Kamila, Pomocnik nauczyciela. Sprawdzone pomysły na zmotywowanie i zorganizowanie twojej klasy, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
5. Hertz-Lazarowitz, Miler R., Interaction In cooperative groups, The Theoretical Anatomy of group learning, Cambridge 1992.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:36)