SylabUZ

Generate PDF for this page

Plan Daltoński w przedszkolu - course description

General information
Course name Plan Daltoński w przedszkolu
Course ID 05.1-WP-PMiPD-PDwP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Maria Montessori method and Dalton Plan
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture - - 5
(including as e-learning)
0,33
(including as e-learning)
Credit
Class - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie słuchaczy z celami, treściami, metodami, zasadami, formami organizacyjnymi stosowanymi w placówkach przedszkolnych pracujących systemem Planu Daltońskiego oraz kształtowanie umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych w przedszkolu zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego. 

Prerequisites

Znajomość zagadnień z zakresu pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej oraz psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.

Scope

Wykład:

1. Podstawy filozoficzno-pedagogiczne Planu Daltońskiego.

2.Wizja oświatowo-psychologiczna.

3. Dbałość o jakość edukacji na etapie przedszkolnym a plan Daltoński.

Ćwiczenia:

1.Kolory dnia – projektowanie sytuacji edukacyjnych, wprowadzających.

2.Tablica zadań dodatkowych – projektowanie kart zadań i okazji edukacyjnych.

3.Plan Daltoński a rytm dnia - projektowanie kart czynności w zależności do pór dnia.

4.Tablica zadań – projektowanie tablicy zadań i zajęć wprowadzających.

5.Planowanie pracy – wprowadzanie danej aktywności, efekty korzystania z tablicy zadań, porządkowanie materiałów.

6. Prezentacja własnego portfolio. 

Teaching methods

Podające - wykład, praca z książka i innymi źródłami wiedzy, problemowe - dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład:

Ocena z kolokwium ustnego lub pisemnego (do ustalenia ze studentami).

Ćwiczenia:

Pozytywne oceny z realizacji wszystkich zadań zleconych. Średnia ocen uzyskanych za poszczególne zadania i portfolio.

      Ocenę końcową stanowi średnia ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń. 

Recommended reading

1. Roel Rener,  Hans Wenke, wprowadzenie: prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, Pedagogika Planu Daltońskiego,  Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.

2. Roel Rener, Jak dziś wygląda plan daltoński? , „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 3.

3. Roel Rener, Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka, „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 9.

4. Roel Rener, Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji, Bliżej Przedszkola, 2011 nr 11.

5. Agata Juljańska, Marta Kwella, Kamila Szymańska, Pomocnik nauczyciela. Sprawdzone pomysły na zmotywowanie i zorganizowanie twojej klasy, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:29)