SylabUZ
Course name | Plan Daltoński w przedszkolu |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-PDwP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | - | - | 5 (including as e-learning) |
0,33 (including as e-learning) |
Credit |
Class | - | - | 15 (including as e-learning) |
1 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie słuchaczy z celami, treściami, metodami, zasadami, formami organizacyjnymi stosowanymi w placówkach przedszkolnych pracujących systemem Planu Daltońskiego oraz kształtowanie umiejętności projektowania sytuacji edukacyjnych w przedszkolu zgodnie z założeniami Planu Daltońskiego.
Znajomość zagadnień z zakresu pedagogiki ogólnej, dydaktyki ogólnej oraz psychologii rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Wykład:
1. Podstawy filozoficzno-pedagogiczne Planu Daltońskiego.
2.Wizja oświatowo-psychologiczna.
3. Dbałość o jakość edukacji na etapie przedszkolnym a plan Daltoński.
Ćwiczenia:
1.Kolory dnia – projektowanie sytuacji edukacyjnych, wprowadzających.
2.Tablica zadań dodatkowych – projektowanie kart zadań i okazji edukacyjnych.
3.Plan Daltoński a rytm dnia - projektowanie kart czynności w zależności do pór dnia.
4.Tablica zadań – projektowanie tablicy zadań i zajęć wprowadzających.
5.Planowanie pracy – wprowadzanie danej aktywności, efekty korzystania z tablicy zadań, porządkowanie materiałów.
6. Prezentacja własnego portfolio.
Podające - wykład, praca z książka i innymi źródłami wiedzy, problemowe - dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład:
Ocena z kolokwium ustnego lub pisemnego (do ustalenia ze studentami).
Ćwiczenia:
Pozytywne oceny z realizacji wszystkich zadań zleconych. Średnia ocen uzyskanych za poszczególne zadania i portfolio.
Ocenę końcową stanowi średnia ocen uzyskanych z wykładu i ćwiczeń.
1. Roel Rener, Hans Wenke, wprowadzenie: prof. dr hab. Bogusław Śliwerski, Pedagogika Planu Daltońskiego, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
2. Roel Rener, Jak dziś wygląda plan daltoński? , „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 3.
3. Roel Rener, Indywidualizacja drogą do sukcesu każdego dziecka, „Bliżej Przedszkola”, 2011 nr 9.
4. Roel Rener, Plan daltoński wzorcowym narzędziem dla współczesnej edukacji, Bliżej Przedszkola, 2011 nr 11.
5. Agata Juljańska, Marta Kwella, Kamila Szymańska, Pomocnik nauczyciela. Sprawdzone pomysły na zmotywowanie i zorganizowanie twojej klasy, Łódź 2011,Wyd. SOR -MAN.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:29)