SylabUZ
Course name | Koncepcja inteligencji wielorakich a Plan Daltoński |
Course ID | 05.1-WP-PMiPD-KIW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Maria Montessori method and Dalton Plan |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich, porównywanie koncepcji inteligencji wielorakich H.Gardnera z kształceniem według planu daltońskiego, porządkowanie i klasyfikowanie zadań zgodnie z typem inteligencji, projektowanie zadań do samodzielnego wyboru zgodnie z typem inteligencji.
Wiedza z zakresu historii wychowania oraz dydaktyki twórczości.
1.Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich i jej autorem. Analiza wartości koncepcji dla organizacji kształcenia wg planu daltońskiego.
2. Zadania do samodzielnego wyboru w planie daltońskim i możliwości ich odnoszenia do ośmiu typów inteligencji.
3. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji językowej, interpersonalnej i intrapersonalnej.
4. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji przyrodniczej, logiczno- matematycznej, wizualno-przestrzennej.
5. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji muzycznej i kinestetyczno-ruchowej.
Praca z książka i innymi źródłami wiedzy, dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda biograficzna
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie pisemnych zadań w formie map myśli, drzewa decyzyjnego, schematu do analizy SWOT. Przygotowanie zadań (samodzielnego wyboru) odwołujących się do wybranego typu inteligencji. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z wykonanych zadań.
1.H.Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań 2002.
2. R. Rohner, H.Wenke, Pedagogika Planu Daltońskiego, Wydawnictwo SORMAN, Łódź 2011.
Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:19)