SylabUZ

Generate PDF for this page

Koncepcja inteligencji wielorakich a Plan Daltoński - course description

General information
Course name Koncepcja inteligencji wielorakich a Plan Daltoński
Course ID 05.1-WP-PMiPD-KIW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Maria Montessori method and Dalton Plan
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich, porównywanie koncepcji inteligencji wielorakich H.Gardnera z kształceniem według planu daltońskiego, porządkowanie i klasyfikowanie zadań zgodnie z typem inteligencji, projektowanie zadań do samodzielnego wyboru zgodnie z typem inteligencji.

Prerequisites

Wiedza z zakresu historii wychowania oraz dydaktyki twórczości.

Scope

1.Zapoznanie z koncepcją inteligencji wielorakich i jej autorem. Analiza wartości koncepcji dla organizacji kształcenia wg planu daltońskiego.

2. Zadania do samodzielnego wyboru w planie daltońskim i możliwości ich odnoszenia do ośmiu typów inteligencji.

3. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji językowej, interpersonalnej i intrapersonalnej.

4. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji przyrodniczej, logiczno- matematycznej, wizualno-przestrzennej.

5. Tworzenie bazy zadań odwołujących się do inteligencji muzycznej i kinestetyczno-ruchowej.

Teaching methods

Praca z książka i innymi źródłami wiedzy, dyskusja, mapy myśli, drzewo decyzyjne, analiza SWOT, metoda biograficzna

 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie pisemnych zadań w formie map myśli, drzewa decyzyjnego, schematu do analizy SWOT. Przygotowanie zadań (samodzielnego wyboru) odwołujących się do wybranego typu inteligencji. Ocena końcowa jest średnią ocen uzyskanych z wykonanych zadań.

Recommended reading

1.H.Gardner, Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań 2002.

2. R. Rohner, H.Wenke, Pedagogika Planu Daltońskiego, Wydawnictwo SORMAN, Łódź 2011.

 

 

 

 

 

Further reading

Notes


Modified by dr hab. Mirosława Nyczaj-Drąg, prof. UZ (last modification: 24-09-2017 10:19)