SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia rozwojowa |
Kod przedmiotu | 05.8-WH-WHSNP-PSR-Ć-S14_genFNUO9 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą zjawisk występujących w rozwoju człowieka w ciągu życia, internalizacja wiedzy teoretycznej, która prowadzi do praktycznego jej wykorzystania, uwrażliwienie na specyfikę rozwoju człowieka, jej prawidłowości, indywidualny jak i uniwersalny charakter rozwoju.
Zaliczenie kursu z podstaw psychologii.
Rozwój człowieka - perspektywa biologiczna, behawioralna i poznawcza. Uwarunkowania rozwoju: biologiczne, społeczne i psychologiczne. Analiza zmian rozwojowych. Teorie rozwoju fazowe (Z. Freud, J. Piaget, E. Erikson), cykliczne (D. Levinson, R. Havighurst), liniowe (B. Skinner, A. Bandura), wielopłaszczyznowe (L. Wygotski, M. Tyszkowa). Obszary rozwojowe. Charakterystyka poszczególnych faz: od rozwoju somatycznego noworodka do dorosłości. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych. Rola relacji społecznych i środowiska szkolnego w rozwoju jednostki.
Ćwiczenia w grupach, dyskusja, praca z tekstem, rozwiązywanie problemów praktycznych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, bieżące przygotowanie do zajęć, uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium zaliczeniowego.
Każdorazowo ustalana przez prowadzącego.
Zmodyfikowane przez mgr Joanna Hadzicka (ostatnia modyfikacja: 30-04-2018 12:34)