SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Przedmiot do wyboru: Teorie uczenia się i nauczania języka |
Kod przedmiotu | 09.1-WH-FAD-LTTH-Ć-S15_pNadGenD331K |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia / Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie rozumienia związku pomiędzy akwizycją języka a rozwojem neuropsychologicznym ucznia.
Zapoznanie z najważniejszymi teoriami akwizycji języka.
Uświadomienie wpływu cech osobowościowych ucznia na mniej lub bardziej efektywne przyswajanie języka.
Uwrażliwienie na wielowymiarowość relacji uczeń – nauczyciel.
Przygotowanie do przeprowadzenia ewaluacji poznanych teorii akwizycji języka w odniesieniu do własnych doświadczeń glottodydaktycznych.
Brak
Hipoteza Analizy Kontrastywnej.
Kompetencja a wykonanie językowe.
Wiedza jawna a wiedza niejawna.
Analiza błędu językowego.
Wielorakie inteligencje a zdolności językowe.
Programowanie Neurolingwistyczne. Dominacja półkul mózgowych.
Zjawisko lęku w akwizycji języka.
Kompetencja strategiczna.
Style uczenia się.
Wykład problemowy, burza mózgów, dyskusja, metoda przypadków
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z przedmiotu składają się wyniki uzyskane z indywidualnych, jak też grupowych prezentacji ustnych i kolokwium zaliczeniowego (80%) oraz aktywny udział w dyskusjach (20%).
1. Aitchison, J. 1992. Introducing language and mind. London: Penguin Books Ltd.
2. Brown, H. D. 2000. Principles of language learning and teaching. White Plains, NY: Longman.
3. Ellis, R. 1985. Understanding second language acquisition. Oxford: OUP.
4. Ellis, R. 1988. Classroom second language development. London: Prentice Hall International.
5. Ellis, R. 2008. The Study of second language acquisition. Oxford: OUP.
6. Lightbown, P. M., Spada, N. 2006. How languages are learned. Oxford: OUP.Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.
7. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
1. Dakowska, M. 2001. Psycholingwistyczne podstawy dydaktyki języków obcych. Warszawa: PWN.
2. Gardner, H. 1993. Frames of mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
3. Obler, L. K., Gjerlow, K.. 1999. Language and the brain. Cambridge: CUP.
4. Revell, J., Norman, S. 1998. In your hands: NLP in ELT. London: Saffire Press.
5. Sternberg, R. J. 2001. Psychologia poznawcza. Tłum. E. Czerniawska, A. Matczak. Warszawa: WSiP.
6. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
Brak
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 31-05-2019 15:03)