SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar I - course description

General information
Course name Diploma seminar I
Course ID 05.0-WP-PEDP-SD 1
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 12 0,8 Credit

Aim of the course

Poszerzanie i zgłębianie wiedzy z wybranego obszaru pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Doskonalenie umiejętności projektowania badania zjawisk pedagogicznych, w tym formułowania problemów badawczych, zmiennych i ich wskaźników. Dobór metod i technik badania. Konstruowanie lub dobór narzędzi badawczych. Analizowanie wyników i wyciąganie wniosków z przeprowadzonych badań.  Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego. Napisanie pracy dyplomowej.

 

Prerequisites

Posiadanie wiedzy z zakresu studiowanej specjalności. Wiedza i umiejętności z zakresu metod i technik badań pedagogicznych. 

Scope

Ustalenie zakresu tematyki seminarium. Sprecyzowanie tematów prac dyplomowych,w zakresie studiowanej specjalności. Poszukiwanie i wstępna orientacja w literaturze przedmiotu, ocena jej przydatności i dokonywanie selekcji. Wstępne prezentacje wybranej  problematyki oraz dyskusje dotyczące konstruowania rozdziału teoretycznego pracy. Praktyczne i teoretyczne znaczenie podjętego tematu. Omawianie techniki pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.). Etapy projektowania badań pedagogicznych.Redagowanie planu pracy dyplomowej.  

 

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, prezentacje studentów, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, elektroniczny kontakt, praca indywidualna ze studentem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium

Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze V jest stwierdzenie przez prowadzącego systematycznych postępów w realizacji kolejnych etapów projektu, przedłożenie kolejnych części pracy.

Ocena końcowa

Ocena końcowa – ocena z seminarium.

 

Recommended reading

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  2. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, nr 3.
  3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  5. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  6. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

Literatura tematyczna – zgodnie z zainteresowaniami studentów.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 30-04-2018 20:42)