SylabUZ

Generate PDF for this page

Diploma seminar II - course description

General information
Course name Diploma seminar II
Course ID 05.0-WP-PEDP-SD 2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 24 1,6 Credit
Egzamin 0 0 0 0 Exam

Aim of the course

Poszerzenie wiedzy z wybranego obszaru. Rozwinięcie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy. Doskonalenie umiejętności projektowania badań pedagogicznych, zgodnie z podjętą perspektywą badawczą, w tym formułowania problemów, ustalania zmiennych i ich wskaźników. Dobieranie metod w zależności od podjętych problemów. Konstruowanie narzędzi badawczych. Rozwijanie umiejętności analizowania zebranego materiału oraz wyciągania wniosków. Nabycie doświadczenia w pisaniu tekstu naukowego. Napisanie pracy dyplomowej.

 

Prerequisites

Posiadanie wiedzy z zakresu studiowanej specjalności. Wiedza i umiejętności z zakresu metod i technik badań pedagogicznych. 

Scope

Technika pisania pracy dyplomowej (język, przypisy, spis treści, bibliografia, tytuły rozdziałów, itd.).   Przygotowanie koncepcji projektu badawczego. Formułowanie pytań problemowych, ustalanie zmiennych i wskaźników, dobór metod i technik badawczych. Realizacja badań; Opracowanie danych zebranych w badaniu. Precyzowanie wyników badań. Analiza i interpretacja uzyskanych wyników w świetle przyjętej teorii.  Poszukiwanie odniesień do teorii przywołanej w części teoretycznej pracy. Redagowanie  tekstu pracy dyplomowej. Ustalanie i formułowanie wniosków z przeprowadzonych badań. Dyskusja nad praktycznym  i teoretycznym znaczeniem przeprowadzonych badań i uzyskanych wyników. Złożenie pracy. Przygotowanie do egzaminu dyplomowego.

 

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, prezentacje studentów, praca z materiałem źródłowym, metoda projektu, elektroniczny kontakt, praca indywidualna ze studentem.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Seminarium

Warunkiem zaliczenia seminarium w semestrze VI jest złożenie całości pracy dyplomowej.

Ocena końcowa – ocena z seminarium .

 

Recommended reading

  1. Babbie E., Podstawy badań społecznych, Warszawa 2008.
  2. Batorski D., Olcoń-Kubicka M., Prowadzenie badań przez Internet – podstawowe zagadnienia metodologiczne, „Studia Socjologiczne” 2006, nr 3.
  3. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.
  4. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.
  5. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.
  6. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.

Literatura tematyczna – zgodnie z zainteresowaniami studentów.

Further reading

Literatura związana z problematyką projektu badawczego i pracy dyplomowej.

Notes

Szczegółowy program seminarium, wykaz literatury, wymagania dotyczące pracy ustala i podaje do wiadomości studentów prowadzący seminarium.


Modified by dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (last modification: 30-04-2018 21:12)