SylabUZ
Course name | Edukacja muzyczna z metodyką I |
Course ID | 05.1-WP-PEDP-EM1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z elementarnymi podstawami teorii muzyki, koncepcjami kształcenia muzycznego i aktywnymi formami muzycznej działalności (śpiew, gra na instrumencie, ruch z muzyka, słuchanie muzyki, tworzenie muzyki). Przygotowanie teoretyczno-praktyczne do prowadzenia zajęć muzycznych w grupie przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Student powinien posiadać podstawowa wiedzę z zakresu psychologii dziecka, pedagogiki, dydaktyki. Kompetencje wokalne, słuchowe, ruchowe niezbędne w pracy muzycznej.
Cele i zadania edukacji muzycznej. Podstawowe wiadomości z zakresu nauki o muzyce. Miejsce edukacji muzycznej w procesie edukacji kulturalnej dzieci. Prawidłowości rozwoju muzycznego dzieci. Różne wymiary edukacji muzycznej. Wybrane koncepcje i metody pracy muzycznej z dziećmi (E.J. Dalcroze, C. Orff, Z. Kodaly, S. Suzuki, E.E. Gordon, B. Strauss, L. Bajkowska i In.). Standardy edukacji muzycznej. Podstawowe formy aktywności muzycznej (śpiew, gra na instrumencie, ruch z muzyka, słuchanie muzyki, tworzenie muzyki). Metody nauczania muzyki i typy lekcji. Muzyczna pedagogika zabawy. Problemy kształcenia głosu dziecka, dobór repertuaru wokalnego dla dzieci. Przegląd badań nad edukacją muzyczną dzieci.
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy, twórcze.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności, dyskusji studentów (20%), pracy pisemnej (30%) i prezentacji multimedialnej (50%).
Ocena końcowa
Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 21:22)