SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Edukacja plastyczno-techniczna z metodyką II |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-EPT2 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami i przykładami zaczerpniętymi z obszaru sztuk wizualnych. Rozwijanie umiejętności manualnych, myślenia twórczego, kreatywności i wyobraźni uczestników. Nauka praktycznego wykorzystania różnorodnych materiałów i technik plastycznych w celu opracowywania autorskich scenariuszy zajęć. Nauka analizy powstałych prac oraz zrealizowanych warsztatów twórczych.
Wiedza zawarta w programie nauczania przedmiotu plastyka w szkołach podstawowych i gimnazjach.
Opracowanie projektu z dziedziny sztuki użytkowej – batik, kolaż oraz papier mache. Symetria osiowa – mandala z artykułów spożywczych. Rzeźba – formy wykonane z papieru mache. Nauka oprawiania i eksponowania prac plastycznych. Rękodzieło artystyczne: technika decoupage'u, technika wycinanki inspirowanej sztuką łowicką. Opracowanie autorskiego scenariusza zajęć plastycznych przez każdego ze studentów ze szczególnym uwzględnieniem metod rozwijających myślenie kreatywne dzieci. Omówienie i prezentacja autorskich scenariuszy zajęć wraz z wykonanymi pracami według założonych wytycznych. Ewaluacja końcowa zajęć.
Zajęcia mają charakter warsztatów twórczych, w trakcie których wyróżnić można następujące metody pracy: wykład problemowy, pokaz połączony z przeżyciem, ćwiczenia praktyczne, opis, burza mózgów, pogadanki, dyskusje.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Student oceniany jest na podstawie: przygotowania do zajęć (30%), aktywnego w nich uczestnictwa (30%), umiejętności analizy i wyciągania wniosków na podstawie powstałych prac (10%), przeglądu prac i podsumowania końcowego (30%).
Ocena końcowa
Oceną końcowa jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 21:22)