SylabUZ

Generate PDF for this page

Physical Education and Teaching Methodology II - course description

General information
Course name Physical Education and Teaching Methodology II
Course ID 05.1-WP-PEDP-WFM2
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Grażyna Biczysko
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Student poznaje miejsce wychowania fizycznego w edukacji oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego dzieci i młodzieży. Nabywa umiejętności do samodzielnego prowadzenia zajęć ruchowych.

 

Prerequisites

Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna. Zaliczenie treści programowych z IV semestru.

 

Scope

Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka. Usprawnianie ruchowe studentów zgodnie z programem nauczania wychowania fizycznego w przedszkolu i szkole. Opracowanie konspektu lekcji wychowania fizycznego. Praktyczne zastosowanie metod nauczania w różnych typach lekcji wychowania fizycznego.

 

Teaching methods

Obserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Ćwiczenia kończą się zaliczeniem na ocenę.  Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest opracowanie konspektów lekcyjnych oraz samodzielne prowadzenie zajęć.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Gniewkowski W., WlaźnikPodobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”. K., Proces wychowania fizycznego w klasach początkowych, Warszawa 1991.
  2. Maszczak T., Zajęcia ruchowe w kształceniu zintegrowanym, Wrocław 2000.
  3. Strzyżewski S., Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, Warszawa 1997.
  4. Tatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego: zagadnienia wybrane, Zielona Góra 2011.
  5. Trześniowski R., Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995.

Further reading

  1. Bronikowski M., Metodyka wychowania fizycznego, Poznań 2002.

 

 

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 21:22)