SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Muzykoterapia dla dzieci |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PEDP-MPD |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Konwersatoria
Ocena końcowa to średnia ocen, na którą składają się: ocena uzyskana za opracowanie i przeprowadzenie projektu badawczego 50%, ocena za prezentację materiału empirycznego na forum grupy 50%.
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena z konwersatorium.
Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii rozwojowej, pedagogiki, terapii (pedagogicznej)
Cele i zadania przedmiotu muzykoterapia dla dzieci. Muzyka w rozwoju człowieka. Przegląd definicji, pojęć podstawowych z zakresu muzykoterapii. Nurty (modele) muzykoterapii. Muzykoterapia w edukacji dziecka. Wybrane metody i techniki muzykoterapeutyczne. Mobilna Rekreacja Muzyczna w praktyce. Terapia dźwiękiem według Petera Hessa i jej efektywność. Formy aktywności muzycznej w terapii dziecka. Warsztaty muzykoterapeutyczne
Metody ekspresyjne, asymilacji wiedzy.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności (20%) i dyskusji studentów (30%), pracy pisemnej (opracowanie warsztatu muzykoterapeutycznego 50%).
Ocena końcowa
Oceną końcową jest ocena konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Iwona Kopaczyńska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-04-2018 16:29)