SylabUZ
Course name | Praktyka w zakresie terapii pedagogicznej |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-PRTO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 6 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 60 | 4 | 60 | 4 | Credit with grade |
Celem praktyki jest zapoznanie z rolą nauczyciela specjalisty terapii pedagogicznej w placówce oświatowej, przygotowanie do samodzielnego prowadzenia zajęć i planowania pracy diagnostyczno-terapeutycznej w zakresie terapii pedagogicznej, rozwijanie umiejętności przygotowywania dokumentacji pracy logopedycznej oraz nawiązywania współpracy z kadrą placówki, rodzicami i środowiskiem lokalnym.
Przedmioty ogólne z zakresu pedagogiki i psychologii, wprowadzenie do terapii pedagogicznej oraz metodyka pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Zadania zawodowe nauczycieli specjalistów terapii pedagogicznej.
Zapoznanie z dokumentacją niezbędną do prowadzenia zajęć terapii pedagogicznej (diagnostycznych i terapeutycznych). Udokumentowana hospitacja zajęć terapii pedagogicznej prowadzonych przez opiekuna praktyki. Zapoznanie z harmonogramem rocznym i rozkładem dziennych zajęć realizowanych przez nauczycieli specjalistów terapii pedagogicznej w danej placówce. Wdrożenie w działania terapii pedagogicznej realizowane w placówce. Rozwijanie umiejętności dostosowania metod i form pracy terapii pedagogicznej do potrzeb uczniów. Wdrażanie we współpracę ze środowiskiem lokalnym. Rozwijanie umiejętności współpracy z kadrą placówki (nauczycielami, pedagogiem, psychologiem, logopedą) oraz rodzicami uczniów. Doskonalenie umiejętności interpersonalnych oraz planowanie drogi własnego rozwoju. Hospitacje zajęć terapii pedagogicznej. Samodzielne opracowanie i przeprowadzenie zajęć – profilaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie trudności w uczeniu się. Rozwijanie umiejętności diagnozowania trudności w uczeniu się. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów w uczeniu się.
Obserwacja, dyskusja, pogadanka, pokaz, demonstracja, praca z książką, metoda zajęć praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Praktyka
Warunkiem zaliczenia praktyki jest uzyskanie pozytywnej opinii wystawionej przez nauczyciela-opiekuna praktyki oraz złożenie wymaganych dokumentów (opinia, rachunek i zaopiniowane i ocenione konspekty, na podstawie których prowadzone były zajęcia oraz notatki z prowadzonych w placówce hospitacji) w wyznaczanym terminie przez Organizatora praktyki z ramienia UZ.
Ocena końcowa
Ocenę końcową stanowi ocena z praktyk.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Pozycje każdorazowo ustalane i podawane przez prowadzącego opiekuna praktyk.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 21:22)