SylabUZ

Generate PDF for this page

The basic knowledge of marketing in the culture of music - course description

General information
Course name The basic knowledge of marketing in the culture of music
Course ID 03.2-WA-JiMEP-MAR-Ć-S14_pNadGenFRA3E
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Rafał Ciesielski, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

- zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu podstawowych regulacji prawnych i organizacyjnych tyczących podmiotów działających w sferze kultury,

- poszerzenie wiedzy na temat stanu i uwarunkowań współczesnej kultury muzycznej i rynku dóbr kultury,

- zdobycie umiejętności analizowania - w podstawowym zakresie - procesów i mechanizmów funkcjonowania kultury w ramach realiów rynkowych,

- zdobycie podstaw wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie działalności w sferze kultury m.in. podstaw marketingu, reklamy, podstaw public relations, sponsoringu, kultury w mediach, etykiety menedżera

- praktyczne przygotowanie do podjęcia aktywności w zakresie projektowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć z dziedziny kultury muzycznej

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

1. Podstawy prawne działalności w sferze kultury. 2. Uwarunkowania funkcjonowania rynku kultury w Polsce. Polityka kulturalna. 3. Marketing. Marketing w kulturze. 4. Projektowanie przedsięwzięć muzycznych. 5. Sponsoring. 6. Promocja i reklama.

Teaching methods

Ćwiczenia, metoda projektu, wykład problemowy, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Pozytywna ocena wzoru umowy o dzieło lub dossier artystycznego.

 

Recommended reading

  1. P. Bendixen, Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Kraków 2001;
  2. K. Wójcik, Public relations od A do Z, Warszawa 1997;
  3. L. Stecki, Sponsoring, Toruń 1995;

Further reading

  1. J. Grad, U.Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1999;
  2. J. Grad, Badania uczestnictwa w kulturze artystycznej w polskiej socjologii kultury, Poznań 1997
  3. M. Datko, Sponsoring. Strategia, promocja, komunikacja, Poznań 2003;
  4. M. Iwaszkiewicz, Marketing a rynek sztuki współczesnej, Poznań 1998;
  5. A. Sargeant, Marketing w organizacjach non profit, Kraków 2004;
  6. S .Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania, Katowice 2000;
  7. A. Sznajder, Sztuka promocji, Warszawa 1995;
  8. Podstawy marketingu, red. J. ltkorn, Kraków 2000;
  9. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa 1993;
  10. Z. Knecht, Marketing i zarządzanie placówką kultury;
  11. A. Mazurek-Łopacińska, Kultura w gospodarce rynkowej.

 

Notes


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 18-06-2018 20:25)