SylabUZ

Generate PDF for this page

Foreign language-English - course description

General information
Course name Foreign language-English
Course ID 09.1-WA-JiMEP-LEKTa-S17
Faculty Faculty of Arts
Field of study Jazz and Popular Music
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Joanna Simpson
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 30 2 - - Exam

Aim of the course

Studenci powinni wykazać się znajomością języka angielskiego w zakresie słuchania, mówienia, czytania i pisania na poziomie A2/B1 według skali Europejskiego systemu opisu kształcenia językowego oraz w zakresie niezbędnym dla potrzeb studiowania oraz późniejszego wykonywania pracy zawodowej.

Prerequisites

Zaliczenie 3 semestru.Udzial aktywny w dyskusjach, Czytanie tekstow i dyskusje z nimi zwiazane, prezentacja w PowerPoint lub Prezzie, zaliczenie testow leksykalnogramatycznych na poziomie B1/B2., Uczeszczanie na zajecia.

Scope

  1. Favourite book/movie genre. Discussion in pairs
  2. Kolory w życiu, reklamie, sztuce, muzyce. Dyskusja na temat, jak kolory wpływają na naszą psychikę i w jaki sposób są wykorzystywane w sztuce i reklamie.
  3. Skargi i zażalenia w języku angielskim. Zapoznanie się z formami pisemnych skarg i zażaleń w sklepach, centrach handlowych, firmach usługowych. Ogólna dyskusja dotycząca doświadczeń związanych z reklamacjami w centrach handlowych (okoliczności, szczegóły reklamacji, proponowane rozwiązania) - pisanie listu reklamacji w języku angielskim. Prowadzenie rozmów w sprawie reklamowanego produktu. Ćwiczenia w parach.
  4. Employment / Zatrudnienie. Czytanie ogłoszeń dotyczących pracy. Pisanie podań i CV w języku angielskim. Zasady rozmów kwalifikacyjnych w j. angielskim. Ćwiczenia w grupach / parach.
  5. Two languages is good, Three even better. Reading a text and discussion.How learning foreign languages is good for your brain.
  6. Literature genres-my favourite genre. praca w grupach. Dyskusje o ulubionym gatunku literackim. My favourite book.
  7. Pisanie listów urzędowych i podań. Pisanie  CV.
  8. Advertising - Reklama.- Muzyka w Reklamie. Rodzaje reklam w mediach. Opisywanie reklam - ich wad i zalet (telewizja, radio, magazyny, billboardy, ulotki, itp.). Dyskusja w grupach. Wybór 4 różnych form reklamy w grupach i ich opis - wady, zalety.
  9. Does learning to play a musical instrument at primary schools contribute to better learning processes in future?
  10. Prezentacje. Studenci indywidualnie przygotowują 15-minutową prezentację na dowolnie wybrany temat dotyczący ich kierunku. Prezentacja ma być przygotowana w systemie PowerPoint z wykorzystaniem slajdów.
  11. Egzamin pisemny na poziomie B2 sprawdzajacy umiejetnosci w zakresie pisania, czytania i sluchania.

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka obcego (angielskiego), korzystanie z literatury przedmiotu oraz źródeł internetowych. Czytanie, tłumaczenie, dyskusje w parach i grupach 4-osobowych. Tłumaczenie tekstów - prowadzenie testów sprawnościowych przygotowujących studentów do osiągnięcia poziomu B2 - listenig,speaking, reading, writing.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Weryfikacja, testy sprawności językowych, testy leksykalno-gramatyczne, prezentacja, projekty, aktywny udział w zajęciach. Warunki zaliczenia - uzyskanie przynajmniej 60% w ocenie testów, prezentacji indywidualnych, postępów w nauce językowych sprawności. Udział w zajęciach zgodnie z wymogami KJ-U15.

Recommended reading

  1. Cion, C., 2001. Creating conversation in class. First Person Publishing. English Teaching Professional London.
  2. Cotton, D. and Falvon, D. 2000. Market Leader. Intermediate Business English. Pearson Education Limited.Edinburgh.
  3. Pearson Education Limited. Harlow. 2007.
  4. Naunton, J. and Hughes, J., Spotlight on FCEHeinle. 2009.
  5. Norris,R.First For English. Macmillan.

Further reading

Notes

Studenci pracują również w oparciu o artykuły zaczerpnięte z profesjonalnych stron internetowych.

Studenci również przygotowują własne materiały do pracy grupowej.


Modified by prof. dr hab. Jerzy Szymaniuk (last modification: 18-06-2018 19:56)