SylabUZ
Course name | Zaburzenia czytania i pisania |
Course ID | 05.6-WP-PEDP-ZCP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Speech therapy |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu terapii pedagogicznej i wybranych elementów metodyki zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy z zakresu terapii pedagogicznej do praktyki edukacyjnej; zapoznanie z możliwościami współpracy logopedy z nauczycielem specjalista terapii pedagogicznej.
Podstawy pedagogiki i dydaktyki, podstawy psychologii rozwojowej, podstawy psychologii klinicznej, metodyka edukacji wczesnoszkolnej (zwłaszcza metody nauki czytania i pisania).
Wyjaśnienie podstawowych pojęć z zakresu terapii pedagogicznej. Cele, podmiot, przedmiot i formy terapii pedagogicznej. Przyczyny trudności w uczeniu się. Teorie specyficznych trudności w uczeniu się. Symptomy ryzyka dysleksji. Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej w oparciu o wybrane metody. Zasady prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Praca z książką, praca z dokumentem źródłowym, projekt, praca w grupach, klasyczna metoda problemowa, dyskusja.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia
Na ocenę z ćwiczeń składają się średnia arytmetyczna ocen uzyskanych w trakcie ćwiczeń.
Ocenia końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń.
1. Bogdanowicz M., Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym, Warszawa 1991.
2. Brejnak W., Zabłocki K.J., Dysleksja w teorii i praktyce, Warszawa 1998.
3. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole, Warszawa 1998.
4. Kaja B., Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998.
5. Logopedia: pytania i odpowiedzi, T. II, Opole 2003.
6. Szurmiak M., Podstawy reedukacji uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu, Warszawa 1987.
1. Bogdanowicz M., Trudności w pisaniu u dzieci, Gdańsk 1983.
2. Nartowska H., Opóźnienia i dysharmonie rozwoju psychomotorycznego dziecka, Warszawa 1980.
Przedmiot obowiązkowy tylko dla studentów specjalności logopedia i język migowy.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 21:23)