SylabUZ

Generate PDF for this page

Proseminar - course description

General information
Course name Proseminar
Course ID 05.0-WP-PEDP-PROS
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Speech therapy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ernest Magda
  • dr hab. Krzysztof Wąż, prof. UZ
  • dr Elżbieta Kołodziejska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie studentów do samodzielnej pracy w ramach seminarium dyplomowego.

Prerequisites

Brak.

Scope

Poszukiwanie tematów badawczych - przegląd literatury logopedycznej (druków zwartych i czasopism). Wybór literatury przedmiotu, pracy ze źródłami i literaturą naukową. Redagowanie różnych typów tekstów naukowych (artykułów poglądowych, komunikatów z badań). Struktura prac badawczych, plan pracy. Język i styl pracy naukowej. Etyka w pracy naukowej.  Przedmiot i cele badań w logopedii. Teoretyczne uzasadnianie problemów badawczych. Dobór narzędzi badawczych. Analiza wyników badań. Opis źródeł - zasady tworzenia przypisów i bibliografii.

Teaching methods

Dyskusja, metoda grupowa, praca z materiałem źródłowym, metoda projektów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Proseminarium - ocena z pracy pisemnej.

Oceną końcową jest ocena z proseminarium.

Recommended reading

1. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.

2. Logopedia: pytania i odpowiedzi, red. T. Gałkowski, G. Jastrzębowska, Opole 2003.

3. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007.

4. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe,    Warszawa 2001.

5. Literatura przedmiotu związana z wybraną tematyką

Further reading

  1. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Warszawa 2008.
  2. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.
  3. Frankfort-Nachmias Ch. i Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 21:23)