SylabUZ

Generate PDF for this page

Communication Theory - course description

General information
Course name Communication Theory
Course ID 15.0-WP-PEDP-TK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / IT and media education
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 5
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marek Furmanek, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 - - Exam
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z wiedza w zakresie rozumienia zjawisk i procesów komunikacyjnych i warunków osiągania sukcesu w interakcjach komunikacji społecznej w różnych jej postaciach.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości na temat współczesnych form komunikowania się.

Scope

Komunikacja społeczna, interpersonalna, masowa. Proces komunikacji. Elementy procesu komunikacji. Przekaz informacji, relacje. Modele komunikacji. Teorie komunikacji. Rodzaje komunikacji społecznej. Aksjomaty komunikacji. Znaki i kody  w komunikacji. Komunikowanie społeczne jako proces i zjawisko. Komunikacja niewerbalna. Kompetencje komunikacyjne. Komunikacja medialna

Teaching methods

Wykłady – wykład konwencjonalny i problemowy

Laboratoria – pogadanka, pokaz, praca z tekstem, praca w grupach, metoda sytuacyjna

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: weryfikacja efektów kształcenia poprzez egzamin pisemny. Laboratoria: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest pozytywna ocena pracy studenta, aktywność na zajęciach. Przewiduje się także dwa kolokwia w trakcie semestru (warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów).

Wykłady

Egzamin pisemny z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.

Laboratoria

Pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z egzaminu i laboratoriów.

Recommended reading

  1. Filipiak M., Homo communicans: wprowadzenie do teorii masowego komunikowania, Lublin 2003.
  2. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy radia, prasy, telewizji i Internetu, Warszawa 2005.
  3. Griffin E., Podstawy komunikacji społecznej, Sopot 2003.
  4. Mrozowski M., Media masowe: władza rozrywka i biznes, Warszawa 2001.

Further reading

  1. Dobek-Ostrowska B., Nauka o komunikowaniu, Wrocław 2001.
  2. Dziedzic B., Konstruowanie i rozumienie znaczeń e komunikowaniu mediowanym komputerowo, Toruń 2005.
  3. Fiske J., Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.
  4. McQuail D., Teoria komunikowania masowego, Warszawa 2008.
  5. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.
  6. Retter H., Komunikacja codzienna w pedagogice, Sopot 2005.
  7. Sztejnberg A., Podstawy komunikacji społecznej w edukacji, Wrocław.

Notes

Materiały do wykładów i konwersatorium umieszczone zostaną na platformie e-learningowej KMTI.


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 16:18)