SylabUZ
Course name | Pedagogiczne zagrożenia medialne i ich profilaktyka |
Course ID | 05.0-WP-PEDP-PZM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / IT and media education |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Poznanie podstawowych pojęć w zakresie zagrożeń medialnych (uzależnienie, uzależnienia medial-ne, przemoc, agresja, itp.), wyjaśnienie problemu uzależnień medialnych. Poznanie pozytywnych i negatywnych aspektów wykorzystania mediów i multimediów. Wyjaśnienie głównych koncepcji tłumaczących wpływ mediów na zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Przygotowanie studenta do bezpiecznego korzystania z mass mediów i Internetu oraz projektowania warsztatów edukacyj-nych w zakresie bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Podstawowe wiadomości z przedmiotów obowiązkowych: „pedagogika medialna”, „technologie informacyjne”, „mass media”, „media w edukacji”.
Problem uzależnienia od mediów, rodzaje uzależnień medialnych, przyczyny uzależnienia od mediów, społeczne i psychologiczne skutki uzależnień od mediów. Media zagrożeniem dla rozwoju i edukacji dziecka: przegląd badań prezentujących skutki nieracjonalnego korzystania z mediów przez dzieci, młodzież i rodzinę, zagrożenia w rozwoju i edukacji dziecka. Agresja i przemoc w mediach: koncepcje wyjaśniające wpływ mediów na zachowania agresywne wśród dzieci i młodzieży. Zaniedbane obszary potrzeb i aktywności dzieci i młodzieży: sposoby spędzania wolnego czasu dawniej i dziś, zapomniane zabawy dla dzieci, aktywność fizyczna współczesnych dzieci, udział mediów w realizacji potrzeb dzieci i młodzieży. Problem cyberprzemocy wśród dzieci i młodzieży: istota zjawiska cyberprzemocy, formy i cechy cyberprzemocy, interwencja podejmowana w przypadku ujawnienia cyberprzemocy. Projekt i realizacja warsztatów edukacyjnych skierowanych do dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym i gimnazjalnym poświęconych bezpiecznemu korzystania z technologii informacyjnych.
Pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: blended learning oraz e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie wykładów: egzamin pisemny z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów.
Zaliczenie z ćwiczeń: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Zaliczenie z laboratoriów: pozytywne zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa z laboratoriów jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.
Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną końcowych ocen z egzaminu, ćwiczeń oraz laboratoriów.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 16:18)