SylabUZ
Course name | Diploma Worskshop |
Course ID | 03.0-WA-MalP-DYPL-Ć-S14_pNadGenAA5PD |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Painting |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit |
Ugruntowanie zrozumienia związków łączących formę i treść utworu plastycznego.
Rozwinięcie umiejętności doboru plastycznych środków wyrazu do podejmowanego zadania lub tematu.
Przygotowanie studenta do samodzielnej analizy zadań studyjnych do pozyskiwania niezbędnych informacji
oraz do samodzielnego opracowywania koncepcji wykonawczej dzieła.
Nie ma wymagań wstępnych.
Analityczna obserwacja natury znajdująca zastosowanie w różnych zadaniach o charakterze studyjnym, takich jak: szkic studyjny, studium postaci, portret i autoportret, studium martwej natury, studium wnętrza, studium pejzażu, studium ruchu.
Ćwiczenia z zakresu interpretacji obserwowanej natury.
Tworzenie kompozycji na zadany temat, odnoszący się do elementów składowych formy dzieła malarskiego, takich jak: barwa i gama barwna, kontrast, światło, nasycenie, walor, rytm i ruch, mocne punkty kompozycji, faktura, iluzja przestrzeni itp..
Przegląd dotychczasowych dokonań studenta pod kontem wyboru tematu dyplomowej realizacji malarskiej.
Poszukiwanie oryginalnej techniki malarskiej adekwatnej do zainteresowań studenta.
Zadania tematyczne realizowane pod kierunkiem pedagoga. Konsultacje podczas bieżących zajęć w miarę potrzeby studenta. Omawianie ukończonych prac indywidualnie i w trakcie dyskusji w szerszym gronie. Przeglądy prac o charakterze roboczym, w trakcie semestru. Przegląd podsumowujący na zakończenie semestru.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Obecność i aktywność w trakcie zajęć w pracowni. Udział we wszystkich okresowych i końcowych przeglądach prac. Posiadanie adekwatnej do ilości zadań, ilości realizacji.
Techniki wielkich mistrzów malarstwa, wydawnictwo Arkady, Warszawa 2004.
W zależności od potrzeb, ustala prowadzący pracownię malarską.
Gwarancją osiągnięcia porównywalnych efektów kształcenia u różnych studentów jest indywidualne podejście pedagoga do każdego ucznia. Tylko podejście uwzględniające aktualne możliwości i ograniczenia studenta umożliwia jego szybki rozwój. Wymaga to elastycznego podejścia do rytmu pracy nad zadaniami i do ich kolejności. Z drugiej strony aby wykorzystać potencjał najzdolniejszych istnieje często konieczność pomijania niektórych elementów programu kształcenia, aby umożliwić studentom samodzielny rozwój.
dodatkowo obowiązywać będą 2 godziny konsultacji tygodniowo
Modified by dr Jarosław Jeschke (last modification: 08-06-2018 11:10)