SylabUZ

Generate PDF for this page

Intermedia photography - course description

General information
Course name Intermedia photography
Course ID 03.4-WA-GrafP-FOTI-Ć-S14_pNadGenTKLV7
Faculty Faculty of Arts
Field of study Graphic Arts
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class 45 3 - - Credit with grade

Aim of the course

Rozpoznanie roli fotografii intermedialnej w sztuce współczesnej. Doświadczenie fotografii jako narzędzia umożliwiającego i poszerzającego środki i sposoby wypowiedzi w różnych dziedzinach twórczości. Pogłębienie świadomości artystycznej ekspresji studenta poprzez działania fotograficzne w przestrzeni. Nabycie umiejętności samodzielnego proponowania znaczeń oraz realizacji zagadnień przy pomocy zróżnicowanych form i sposobów obrazowania wynikających z techniki i technologii fotografii.

Student ma możliwość interpretacji programu poprzez zapis analogowy, cyfrowy, wideo, obiekt, instalację.

Prerequisites

Opanowanie techniki i technologii fotografii w stopniu podstawowym; umiejętność samodzielnej rejestracji obrazu poprzez zapis analogowy, cyfrowy. Świadomość tradycji obrazowania fotograficznego.

Scope

Prezentacja zagadnień przybliżających kontekst fotografii intermedialnej. Sposób realizacji zakresu tematycznego w dużym stopniu wynika z indywidualnych zainteresowań i doświadczeń studenta. Przykładowe tematy: Płaski świat (zagadnienia dotyczące interpretacji przestrzeni poprzez fotografię), Przez czas i bez-czas (zagadnienia dotyczące interpretacji pamięci fotografii). Propozycja koncepcyjnej realizacji tematu dowolnego (przedstawionego przez studenta).

Teaching methods

Systematyczne zajęcia w grupie, przedstawienie wybranych zagadnień przy pomocy prezentacji wizualnych, wspólne realizacje proponowanych ćwiczeń w salach laboratoryjnych Pracowni Fotografii, konsultacje indywidualne w odniesieniu do realizacji programu. Zwrócenie szczególnej uwagi na etapy powstawania projektów, począwszy od szkiców, notatek - analiza procesu twórczego.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawowe kryteria otrzymania zaliczenia:

  • aktywne uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach indywidualnych
  • realizacja przez studenta ćwiczeń i tematów z efektem finalnym - prace o charakterze wystawienniczym

Recommended reading

  1. Rouillé André, „Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną”, Universitas, Kraków 2007
  2. Flusser Vilém, „Ku filozofii fotografii”, wyd. Aletheia, Warszawa 2015
  3. Sontag Susan, „O fotografii”, wyd. Karakter, Warszawa 2009

Further reading

  1. Berger John, „Nasze twarze, moje serce, zwięzłe jak fotografie”, wyd. Czuły Barbarzyńca Pies, Warszawa 2006
  2. Bruszewski Wojciech
  3. „Fotografia: realność medium”, praca zbiorowa pod red. G. Dziamskiego, A. Kępińskiej, S. Wojneckiego, wyd. ASP Poznań, Poznań 2000
  4. Manovich Lev, „Język nowych mediów”, wyd. WaiP, Warszawa 2006
  5. „Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej”, praca zbiorowa pod red. M. Hopfinger, wyd. IBL PAN 1997
  6. Rousse Georges
  7. „Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów”, opr. Andrzej Gwóźdź, wyd. Universitas, Kraków 2001
  8. Zawojski Piotr

Notes


Modified by dr hab. Helena Kardasz, prof. UZ (last modification: 27-05-2018 00:50)