SylabUZ
Course name | Photography |
Course ID | 03.4-WA-AWP-FOTO-Ć-S14_genCZO60 |
Faculty | Faculty of Arts |
Field of study | Graphic Arts |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 45 | 3 | - | - | Credit with grade |
Celem kursu jest zapoznanie studentów z podstawami fotografii dokumentalnej oraz z podstawowymi założeniami fotografii reportażowej. Komunikowanie jasnego, obiektywnego i czytelnego przekazu przy użyciu fotografii. Umiejętne przedstawianie zarówno przedmiotów, przestrzeni jak i zdarzeń. Nadawanie indywidualnego tonu i charakteru przedstawieniom dokumentalnym w artystycznych aspektach realizowanych zadań.
Techniczne opanowanie narzędzi niezbędnych do realizacji zadań ujętych w obszarze fotografii dokumentalnej i kreacyjnej. Opanowanie języka fotografii do czystego i obiektywnego opisu przestrzeni, zdarzenia jak i obiektów. Umiejętność kreowania i kontroli warunków niezbędnych do prawidłowej realizacji postawionych zadań. Umiejętne manipulowanie obrazem cyfrowym poprzez zastosowanie aktualnego oprogramowania do obróbki zdjęć. Umiejętne rozpoznanie problemów technicznych zawartych w obrazie. Optymalny dobór narzędzi do realizacji zadań fotograficznych.
Praca w warunkach studyjnych. Fotografia techniczna np. reprodukcje obiektów płaskich jak i przestrzennych. Realizacja dokumentalnych cykli fotograficznych. Umiejętność wykonania obiektywnego reportażu fotograficznego. Tworzenie archiwum fotograficznego. Realizacja zadań zleconych z ściśle określonymi parametrami obrazu. Praca z oświetleniem zastanym, wykonanie fotografii w warunkach studyjnych przy użycia światła ciągłego i błyskowego.
Realizacja cwiczeń w warunkach studyjnych, praca w plenarze, korekta indywidualna, dyskusje w grupie. Systematyczne przeglądy prac.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Systematyczny i aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja postępów pracy w trakcie konsultacji – wydruki, skany, odbitki fotograficzne, prezentacje multimedialne.
Realizacja trzech tematów, do wyboru analogowo lub cyfrowo.
Wykonanie prac w postaci wydruków, odbitek fotograficznych lub innych, przygotowanie do wystawy końcoworocznej.
Allan Sekula „Społeczne użycia fotografii”
Zbigniew Tomaszczuk „Świadomość kadru”
Marianna Michałowska „Obraz utajony”
Adam Mazur „Historie fotografii w Polsce 1839-2009”
Brauchitsch Boris "Mała historia fotografii"
Roland Barthes „Światło obrazu”
John Berger „O patrzeniu”
Susan Sontag „O fotografii”
Steve Edwards „Fotografia”
Aktualne wydawnictwa
magazynszum.pl
aperture.org
fototapeta.art.pl
Modified by dr Katarzyna Dziuba (last modification: 18-06-2018 00:15)