SylabUZ

Generate PDF for this page

Metodyka pracy ze sprawcami i ofiarami przestępstw wybranych kategorii - course description

General information
Course name Metodyka pracy ze sprawcami i ofiarami przestępstw wybranych kategorii
Course ID 05.6-WP-PEDP-MSOP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Resocialisation
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 4
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ernest Magda
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Przekazanie studentom wiedzy na temat metod pracy ze sprawcami i ofiarami przestępstw wybranych kategorii. Wykształcenie umiejętności pracy ze sprawcami i ofiarami w szczególnych przypadkach

Prerequisites

Podstawowa wiedza z zakresu pedagogiki, kryminologii i psychologii.

Scope

Treści konwersatoriów:

Metody i trening pracy ze sprawcami stosującymi przemoc (bójki, pobicia, rozboje)

Metody i trening pracy z przestępcami niebezpiecznymi

Metody i trening pracy z przestępcami seksualnymi

Trening pracy z ofiarami przestępstw seksualnych

Metody pracy z osobami starszymi – pokrzywdzonymi w sprawach karnych

Praca z dziećmi pokrzywdzonymi przestępstwem w zależności od wieku dziecka i rodzaju pokrzywdzenia

Psychopedagogiczne wzmacnianie dzieci będących świadkami przemocy

Praca z tzw. interesantem trudnym

Udział biegłych w przypadku sprawców przestępstw i pokrzywdzonych ze zróżnicowanymi deficytami (głusi, niemi, niewidomi)

Teaching methods

Konwersatorium: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatorium: konwersatorium z przedmiotu kończy się zaliczeniem na ocenę.  Metodami weryfikacji efektów kształcenia jest udzielanie odpowiedzi przez studenta na pytania sformułowane przez prowadzącego w trakcie konwersatoriów

Ocena końcowa: Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatorium.

Recommended reading

  1. Hołyst B., Psychologia kryminalistyczna, Warszawa 2006r
  2. Przybyliński S.: Więźniowie niebezpieczni – ukryty świat penitencjarny. Kraków 2012 wyd. I, wyd. II 2013
  3. Przybyliński S.: Skazany ze statusem „niebezpiecznego” – perspektywa izolacyjna [W:] E. Łuczak, S. Przybyliński, J. Żeromska-Charlińska (red.), Eksplikatywne ujęcie procesu resocjalizacji. Horyzonty pedagogiczne.   Olsztyn 2014

Further reading

1. Przybyliński S. (red.): Przekraczanie kręgu zagubionego człowieczeństwa na resocjalizacyjnej niwie. Kraków 2010

2.  Przybyliński S. (red.): Niebanalny wymiar resocjalizacji penitencjarnej. Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji. Toruń 2010

3.   Kulicki M., Kwiatkowska-Wójcikiewicz V., Stępka L., Kryminalistyka. Wybrane zagadnienia teorii i praktyki śledczej, Toruń 2009.

4.  Gruza E., Goc M., Moszczyński J., Kryminalistyka – czyli rzecz o metodach śledczych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008

5.  Niezgoda Z., Kryminalistyczne aspekty przesłuchania świadka, „Prokuratura i Prawo” 2007, nr 2.

Notes


Modified by dr Ernest Magda (last modification: 25-04-2018 21:11)