SylabUZ

Generate PDF for this page

Master's seminar IV - course description

General information
Course name Master's seminar IV
Course ID 05.0-WP-PEDD- SM4
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Pre-school and primary education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 8
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Seminar 30 2 18 1,2 Credit
Egzamin 0 0 0 0 Exam

Aim of the course

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami analizowania i interpretowania wyników badań własnych. Kształcenie umiejętności  pisania pracy naukowej

Prerequisites

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych. Opracowana cześć teoretyczna i założeń metodologicznych oraz zrealizowanie badań własnych w ramach pracy magisterskiej.

Scope

  1. Specyfika studiowania , analizowania i interpretacja wyników badań własnych Zasady i rodzaje poznania naukowego.
  2. Badania ilościowe a jakościowe
  3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
  4. Analiza i interpretacja wyników badan własnych.
  5. Formułowanie wniosków na podstawie przeprowadzonych badań własnych,
  6. Warsztat pisarski nauczyciela – badacza

Teaching methods

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Obecność na zajęciach i aktywność studentów.

Analiza wyników badań własnych.

Interpretacja wyników badań własnych

Sformułowanie postulatów dla praktyki pedagogicznej

Sprecyzowanie wniosków do dalszych badań naukowych.

Napisanie pracy dyplomowej.

Złożenie pracy, pozytywna jej ocena oraz zdany egzamin dyplomowy.

Recommended reading

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Further reading

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1997

 

Notes


Modified by dr Klaudia Kasowska (last modification: 15-11-2018 20:14)