SylabUZ
Course name | Pedagogy |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PEDO |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Resocialization with targeted therapy |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 1 |
ECTS credits to win | 5 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Rozbudzenie refleksji nad złożonością problematyki pedagogicznej na płaszczyźnie teoretycznej, świadomość wielości możliwości kształtowania teoretycznych podstaw koncepcji pedagogicznych; profesjonalna alfabetyzacja edukacyjna; zapoznanie z najistotniejszymi informacjami na temat pedagogiki ogólnej; zapoznanie z dylematami współczesnej pedagogiki ogólnej; uwrażliwienie na probabilistyczne podstawy teorii wychowania; kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów pedagogicznych.
brak
Wykłady
Powstanie i ewolucja tożsamości pedagogiki. Główne paradygmaty pedagogiki: źródła i główne założenia pedagogiki pozytywistycznej, humanistycznej i krytycznej. Pedagogika ogólna a praktyka edukacyjna. Studia nad językiem pedagogiki.
Ćwiczenia
Pedagogika jako dyscyplina naukowa. Cechy pedagogiki jako nauki. Podstawowe pojęcia pedagogiczne. Źródła, typy i rozwój wiedzy pedagogicznej. Relacje między teorią a praktyką pedagogiczną.
Wykłady – wykład konwencjonalny, wykład problemowy, dyskusja (panelowa).
Ćwiczenia – metody podające, dyskusja moderowana
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Forma zaliczenia wykładów: egzamin. Warunkiem zaliczenia wykładu jest uzyskanie pozytywnej oceny ze sprawdzianu pisemnego weryfikującego efekty kształcenia w zakresie wiedzy z wynikiem, co najmniej 51% poprawnych odpowiedzi. Kryterium ocen: bardzo dobry (91-100%), dobry plus (81-90%), dobry (71-80%), dostateczny plus (61-70%), dostateczny (51-60%). W celu uzyskania oceny pozytywnej należy opanować treść wykładanego materiału oraz zapoznać się z treściami literatury uzupełniającej.
Ćwiczenia
Ocena końcowa stanowi średnią ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie zajęć.
Ocena końcowa
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną pozytywnych ocen uzyskanych na ćwiczeniach i wykładzie.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:19)