SylabUZ
Course name | Praktyka pedagogiczna w kl. I-III |
Course ID | 05.0-WP-PEDD-PRS |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Pre-school and primary education |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 1 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | 25 | 1,67 | 25 | 1,67 | Credit with grade |
Doskonalenie umiejętności zastosowania zgromadzonej wiedzy w toku działań praktycznych. Gromadzenie doświadczeń w zakresie planowania pracy z dziećmi, prowadzenia dialogu z nauczycielami i rodzicami. Poszerzenie wiedzy na temat organizacji funkcjonowania instytucji szkolnej, zwłaszcza w zakresie organizacji wczesnej edukacji na poziomie klas I-III.
Podstawowe umiejętności z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dydaktyki ogólnej i metodyk szczegółowych.
Przez cały okres trwania praktyki student wspiera się wiedzą teoretyczną i metodyczną, którą zdobył między innymi podczas zajęć z pedagogiki wczesnoszkolnej oraz metodyk szczegółowych na studiach licencjackich. W czasie trwania praktyki zadaniem studenta jest hospitacja zajęć nauczyciela-opiekuna, obserwacja organizacji sytuacji edukacyjnych wspierających dziecko w uczeniu się, nabywaniu umiejętności, gromadzeniu doświadczeń oraz samodzielne prowadzenie autorskich zajęć z dziećmi. W trakcie praktyki następuje rozwijanie kompetencji dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych Studenta poprzez: dalsze zapoznawanie ze specyfiką funkcjonowania szkoły, realizowanych w niej zadań, organizacji pracy nauczyciela, działania uczniów, prowadzonej dokumentacji, bieżących zmian w tym zakresie; obserwowanie aktywności dzieci, interakcji dzieci z nauczycielem i nauczyciela z rodzicami, obserwowanie czynności dydaktycznych nauczyciela-opiekuna; współdziałanie z nauczycielem w celu sprawowania opieki nad grupą, podejmowania działań dydaktycznych i wychowawczych, samodzielne prowadzenie zajęć zintegrowanych; dalsze doskonalenie umiejętności pełnienia roli wychowawcy, w tym rozpoznawanie potrzeb i możliwości dzieci, samodzielne prowadzenie zajęć dydaktycznych, podejmowanie indywidualnej pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Analizę i interpretację sytuacji pedagogicznych, poprzez prowadzenie dokumentacji praktyki, konfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyczną, konsultacje z opiekunem praktyk.
Metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Odbycie, wymaganej regulaminem studiów 25 godz. w kl. I-III, potwierdzonych opinią nauczyciela - opiekuna. Podstawą zaliczenia praktyk jest pozytywna ocena wystawiona przez nauczyciela opiekuna, obejmująca zaplanowanie zajęć (w tym przygotowanie konspektów i pomocy dydaktycznych), a następnie poprowadzenie zajęć (zabaw, zadań) dla uczniów klas I-III. Ocena końcowa stanowi średnią ważoną – 80% oceny z praktyk wystawionej przez nauczyciela opiekuna i 20% oceny opiekuna z ramienia UZ obejmującej wykonanie zadań zgodnie z otrzymaną instrukcją, przygotowanie i terminowe rozliczenie dokumentacji.
Ocena końcowa
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena uzyskana z praktyki.
Literatura metodyczna służąca przygotowaniu się studenta do zajęć w kl. I-III.
Literatura specjalnościowa, prasa metodyczna.
Lista organizatorów praktyk na poszczególnych specjalnościach, dokumenty oraz harmonogram praktyk, podawane są na stronie internetowej wydziału. Szczegółowe instrukcje praktyk są dostępne u organizatorów praktyk. Zasady zaliczania praktyki bez obowiązku jej odbywania reguluje Regulamin studiów UZ
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:17)