SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogika mediów z metodyką - course description

General information
Course name Pedagogika mediów z metodyką
Course ID 05.5-WP-PEDD-PMZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Pre-school and primary education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie roli, znaczenia, istoty, głównych założeń pedagogiki medialnej oraz edukacji medialnej. Poznanie treści kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VIII w zakresie edukacji medialnej. Przygotowanie studenta do projektowania prostych ćwiczeń wprowadzających do kodowania i programowania. Poznanie środowiska programistycznego na podstawie aplikacji Kodable i języka Scratch.

Prerequisites

Podstawowe wiadomości z przedmiotów technologie informacyjne; media w edukacji, podstawowa wiedza o mediach i multimediach.

 

Scope

Pedagogika medialna a edukacja medialna. Rozwój pedagogiki medialnej. Funkcje pedagogiki medialnej. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Przegląd treści kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VIII w zakresie edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Kodowanie – organizacja przestrzeni oraz pomocy dydaktycznych ułatwiających naukę kodowania. Ćwiczenia i zabawy wprowadzające podstawowe pojęcia programistyczne (orientacja przestrzenna, układ współrzędnych). Aplikacja Kodable – ćwiczenia, zabawy multimedialne i tradycyjne. Projektowanie, przygotowanie i prezentacja własnych koncepcji w zakresie kodowania i programowania Język Scratch – podstawy tworzenia środowiska programistycznego do projektowania, tworzenia i uruchamiania prostych interaktywnych gier, animacji, muzyki.

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, demonstracja, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium obejmującego zagadnienia z konwersatoriów.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

Borkowski P., Borkowska A., Młody mistrz programowania. Języki Baltie i Scratch dla dzieci, Warszawa, 2018

Resnick M., Umaschi-Bers M., Oficjalny podręcznik Scratchjr, Warszawa, 2016

Siemieniecki B., red., Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa, 2007.

Sweigart A., Bawimy się, programując w Scratchu, Warszawa, 2017

Śliwerski B., red., Pedagogika subdyscypliny wiedzy pedagogicznej, T. III, Gdańsk, 2006.

Świć A., Kodowanie na dywanie, w przedszkolu, w szkole i w domu, Opole, 2017

Further reading

Aftab P., Internet a dzieci, uzależnienia i inne niebezpieczeństwa, Warszawa, 2003.

Perry G., Miller D., Programowanie dla początkujących w 24 godziny, Warszawa, 2016

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 04-05-2018 12:42)