SylabUZ
Course name | Animacja czasu wolnego |
Course ID | 05.9-WP-PEDD-ACW |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogy / Events and cultural management - theatre profile |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 3 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | - | - | Exam |
Class | 15 | 1 | - | - | Credit with grade |
Opanowanie wiedzy na temat koncepcji czasu wolnego, problematyki zachowań w czasie wolnym oraz sposobów spędzania czasu wolnego i ich uwarunkowań.
Zaliczony kurs zajęć z pedagogiki i socjologii oraz teorii kultury i animacji
Wykłady
Pozytywne i negatywne koncepcje czasu wolnego. Teorie czasu wolnego. Animacja czasu wolnego. Funkcje czasu wolnego. Momenty przełomowe w dynamice codzienności czasu wolnego
Ćwiczenia
Wzory i style spędzania czasu wolnego wśród wybranych grup społecznych. Rynki czasu wolnego – przestrzeń konsumpcji. Aktywność rekreacyjno-sportowa i uczestnictwo w kulturze oraz rozrywce w czasie wolnym.
Wykłady – konwencjonalny i problemowy.
Ćwiczenia – metoda projektu, praca z książką.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady
Wiadomości z zajęć realizowanych zastosowaniem metody wykładu oraz samodzielnej pracy z książką będą sprawdzane z zastosowaniem egzaminu pisemnego z progami punktowymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia
Na ocenę z ćwiczeń składają się frekwencja (20%) oraz aktywność na zajęciach (40%) ocena prezentacji i wystąpienia (40%).
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
1. Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja, Kraków 2003.
2. Bączek J., Animacja czasu wolnego, Warszawa 2009.
3. Litwicka P., Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków 2011
4. Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M., Czas wolny w różnych jego aspektach, Wrocław 2000.
5. Mac Cannel D., Turysta: nowa teoria klasy próżniaczej, Warszawa 2002.
6. Mroczkowska D., Czas wolny: refleksje, dylematy, perspektywy, Warszawa 2011.
7. Podwysocka J., Animator czasu wolnego. Poradnik zawodowy z zakresu animacji hotelowej, Kraków 2012.
8. Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Gdańsk 2012.
9. Winiarski R., Rekreacja i czas wolny, Warszawa 2011.
brak
Modified by dr Jolanta Kostecka (last modification: 07-05-2018 07:54)