SylabUZ

Generate PDF for this page

Nowe narzędzia ICT - course description

General information
Course name Nowe narzędzia ICT
Course ID 11.3-WP-PEDD-NNI
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Media and IT education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Michał Grobelny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Przygotowanie do wykorzystywania nowoczesnych narzędzi ICT do usprawniania pracy pedagoga, wykorzystanie nowych technologii do planowania i realizacji określonych zadań edukacyjnych, wykształcenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami w życiu codziennym.

Prerequisites

Znajomość obsługi komputera PC oraz podstawowych pakietów narzędziowych. Umiejętności i wiedza z zakresu architektury komputera oraz systemów operacyjnych. Wiedza na temat funkcjonowania podstawowych narzędzi internetowych.

Scope

Model przetwarzania informacji oparty na zewnętrznych dostawcach. Serwisy i aplikacje do synchronizacji, udostępniania i zabezpieczania danych online. Praktyczne wykorzystanie dysków internetowych.  Oprogramowanie narzędziowe i edycja dokumentów on-line. Udostępnianie i współpraca w czasie rzeczywistym. Zabezpieczenie i kontrola dostępu. Wykorzystanie środowiska do projektowania i tworzenia materiałów internetowych. Wirtualizacja. Podstawowe pojęcia, zasady działania i cele stosowania. Praktyczne wykorzystanie oprogramowania do wirtualizacji. Zasady konfiguracji, dostosowywania, instalacji i administrowania wirtualnymi środowiskami. Przydzielanie zasobów. Modelowanie graficzne. Tworzenie map myśli, schematów organizacyjnych, planów i szkiców. Wprowadzenie do języka UML. Praca grupowa i planowanie projektów. Wspomagania zarządzania przedsięwzięciami edukacyjnymi z wykorzystaniem oprogramowania do zarządzania projektami. 

Teaching methods

Ćwiczenia laboratoryjne w pracowni komputerowej, metoda projektu.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Efekty kształcenia będą weryfikowane trzema sposobami: poprzez systematyczną kontrolę wykonania zadań przewidzianych programem, okresowe sprawdziany (wejściówki) oraz wykonanie projektu. 20% oceny końcowej stanowi ocena z projektu (zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami).

Laboratoria

Zaliczenie wszystkich kolokwiów (progi punktowe; warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 60% punktów) oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Składnikami oceny końcowej są: 80% (oceny cząstkowe), 20% (ocena projektu).

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratoriów.

Recommended reading

  1. Serafin M., Wirtualizacja w praktyce, Wydawnictwo Helion, 2011.
  2. Wilczewski S., MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, Gliwice 2014.
  3. Frain B. Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie II, Helion, Gliwice 2016.

Further reading

  1. Miles R., Hamilton K., UML 2.0. Wprowadzenie, Helion, Gliwice 2007.
  2. Vossen G., Hagemann S., Serwis Web 2.0. Od pomysłu do realizacji, Gliwice 2010.

Notes


Modified by dr inż. Michał Grobelny (last modification: 02-05-2018 07:38)