SylabUZ

Generate PDF for this page

Metody i narzędzia alfabetyzacji medialnej - course description

General information
Course name Metody i narzędzia alfabetyzacji medialnej
Course ID 11.3-WP-PEDD-MNAM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Media and IT education
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 1
ECTS credits to win 1
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 15 1 - - Credit with grade

Aim of the course

Umiejętność wykorzystania i zastosowania poznanych wcześniej narzędzi medialnych i multimedialnych niezbędnych w przygotowaniu projektu multimedialnego. Umiejętność planowania i organizacji pracy w grupie. Przygotowanie do samodzielnego projektowania i opracowania zawartości projektu, prezentacji i omówienia przygotowanego projektu. Umiejętność wyjaśnienia sposobu zastosowania i wykorzystania opracowanego projektu.

Prerequisites

Biegła znajomość obsługi komputera, sieci Internet, pakietu MS Office, wiedza o mediach masowych; dobre przygotowanie w zakresie technologii informacyjnych.

Scope

Wykorzystanie metod i narzędzi medialnych i multimedialnych w opracowaniu projektu edukacyjnego. Wstęp do projektowania i przygotowania materiałów wchodzących w skład projektu: omówienie elementów składowych projektu, obszarów tematycznych i wiekowych. Zebranie proponowanych tematów przez studentów. Projekt i wykonanie projektów: wyznaczenie terminów, w których ma nastąpić fragmentaryczne prezentowanie i omówienie poszczególnych części projektu. Prezentacja i omówienie opracowanych projektów: przedstawienie zakończonych projektów, omówienie ich zawartość, sposobów wykorzystania na zajęciach, omówienie głównych celów jakie mają spełniać prezentowane projekty. Prezentacja przykładowych sposobów realizacji  zajęć w oparciu o przygotowane materiały medialne i multimedialne. Omówienie i ocena wykonanych projektów.

Teaching methods

Pokaz, demonstracja, pogadanka, dyskusja, metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z prezentacji poszczególnych fragmentów projektu w wyznaczonych terminach oraz całościowe przedstawienie i omówienie projektu, jego głównych założeń edukacyjnych, sposobu wykorzystania przez uczniów i nauczyciela w procesie kształcenia Ocena projektu: zgodność z tematem, struktura pracy, poprawny język, odpowiedni i twórczy dobór literatury; część praktyczna zgodna z przyjętymi założeniami. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Laboratoria

Zaliczenie wszystkich kolokwiów oraz wszystkich innych podlegających ocenie zadań i prac. Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną wszystkich ocen cząstkowych.

Ocena końcowa

Ocena końcowa jest oceną z laboratorium (średnia arytmetyczna wszystkich ocen).

Recommended reading

Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.
Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2004.
Jędryczkowski J.,Prezentacje multimedialne w procesie uczenia się studentów, Toruń 2005.
Jędryczkowski J., Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.

Further reading

Bruner J., W poszukiwaniu teorii nauczania, Warszawa 1974.
Furmanek M., red., Technologie informacyjne w warsztacie pracy nauczyciela, Zielona Góra 2008.

 

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:14)