SylabUZ

Generate PDF for this page

Pozalekcyjna aktywizacja opiekuńczo-wychowawcza - course description

General information
Course name Pozalekcyjna aktywizacja opiekuńczo-wychowawcza
Course ID 05.9-WP-PEDD-PAOW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Class 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie teoretycznych, metodycznych i praktycznych aspektów pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży, ich rodzin oraz innych osób z lokalnego środowiska w ujęciu ekosystemowym.

Prerequisites

brak

Scope

  1. Rozumienie pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży w ujęciu ekosystemowym oraz mechanizmów jej realizowania.
  2. Rola innowacji pedagogicznych i rozwoju utrwalonych, pozytywnych zainteresowań wychowanków, pedagogów, rodziców (wszystkich uczestników w przestrzeni życia) w pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo - wychowawczej.
  3. Poznanie, konstruowanie i ewaluacja dobrych lokalnych praktyk pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej.

Teaching methods

Wykłady

Wykład tradycyjny, wykład konwersatoryjny, pokaz, dyskusja.

Ćwiczenia

Dyskusja, uczenie się we współpracy, pokaz, metoda projektu. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia: na ocenę z ćwiczeń składają się: ocena z udziału w dyskusjach realizowanych na zajęciach oraz z przygotowanego projektu pozalekcyjnej aktywizacji opiekuńczo – wychowawczej.

Wykład: Aktywny udział w dyskusji.

Ocena końcowa: jest średnią oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

1.      Denek K. (2011). Edukacja pozalekcyjna i pozaszkolna. Poznań.

2.      Gajewska G. (2002). Edukacja środowiskowa w przestrzeni życiowej dzieci i młodzieży. Toruń.

3.      Gajewska G. (2008). Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne W: Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku. T. VII, red. T. Pilch. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, s.721-734.

4.      Radziewicz – Winnicki A. (2014). Żywiołowość otaczającej współczesności a szansa na homeostazę społeczną. Studia, szkice i refleksje socjopedagogiczne. Zielona Góra.

5.      Analiza artykułów z czasopism: „Problemy Opiekuńczo – Wychowawcze” oraz zasobów internetu oraz adekwatnych aktów prawnych.

6.      Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.

Further reading

Denek K. (2014). Pedagogiczne aspekty zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych prowadzonych w kontekście krajoznawstwa i turystyki. Rozprawy naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Nr 45.

Gajewska G., Turska E. (2011). Teoretyczno-metodyczne aspekty opieki i wychowania w świetlicy: scenariusze spotkań, programy. Tom 12, Zielona Góra.

Gajewska G., Szczęsna A., Turska E. (2008). Teoretyczno-metodyczne podstawy warsztatu wychowawcy kolonii. Scenariusze zajęć wychowawczych, programy kolonii, półkolonii, obozów, biwaków. Tom 10, Zielona Góra.

Gajewska G., Gajewska J. (2012). Współpraca z rodzicami. Wskazówki, programy, scenariusze spotkań. Tom 1, Zielona Góra

Zdaniewicz M. (2016). Zarządzanie czasem wolnym w warunkach współczesnej cywilizacji. Zielona Góra.

Każdorazowo uaktualniana, ustalana i przekazywana przez prowadzącego.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:18)