SylabUZ

Generate PDF for this page

Procedures for obtaining financial resources in education - course description

General information
Course name Procedures for obtaining financial resources in education
Course ID 14.9-WP-PEDD-PPŚF
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy / Protective and educational pedagogy and prevention
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Agata Ast
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwościami współfinansowania przedsięwzięć edukacyjnych z funduszy unijnych. Podczas przygotowywania projektów, studenci zapoznają się w praktyce z zasadami i procedurami aplikowania o środki unijne, a także zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy europejskich.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności obsługi komputera, edytora tekstu, pozyskiwanie i selekcja informacji w sieci internet.

Scope

Słowniczek pojęć. Mapa instrumentów finansowych w obszarze edukacji – przegląd i charakterystyka:

fundusze unijne twarde EFRR; fundusze unijne miękkie EFS, ze szczególnym uwzględnieniem środków na edukację; fundusze prywatne (sponsorzy prywatni: biznes i organizacje pozarządowe); fundusze administracji centralnej; fundusze administracji regionalnej (środki samorządowe wojewódzkie, powiatowe, gminne). Procedury pozyskiwania środków i realizacji projektów: procedura aplikacyjna (ocena formalna i merytoryczna); procedura partnerska (list intencyjny, umowa partnerska); procedura negocjacyjna (negocjacje założeń projektowych); procedura odwoławcza. Praca z formularzami aplikacyjnym: praca w grupach w sali komputerowej. Generowanie pomysłów na projekty: praca warsztatowa (grupy 2-3 osobowe).

Teaching methods

Metoda projektowa, praca w grupach

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Efekty kształcenia będą weryfikowane dwoma sposobami: uzyskanie pozytywnej oceny za przygotowanie projektu/wniosku o dofinansowanie ze środków unijnych oraz merytorycznego uzasadnienia podjętych działań. Podstawą zaliczenia konserwatorium będzie średnia ważona: 90% stanowi ocena z projektu, a 10% ocena z swobodnej wypowiedzi.

Ocena końcowa
Ocena końcowa jest oceną z konwersatorium.

Recommended reading

1.      M. Gwizda, Sz. Żółciński, M. Kosewska-Kwaśna, Fundusze UE 2014-2020. Nowa perspektywa -  nowe możliwości, Warszawa, 2014. 

2.      Redakcja naukowa Michał Trocki,  Zarządzanie projektem europejskim, Warszawa 2015.

3.      A. Szymańska, Skuteczny wniosek,  czyli jak wydoić „unijną krowę”, Warszawa 2010.

4.      J. W., Tkaczyński, M. Świstak, E. Sztorc, Projekty europejskie. Praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

Further reading

1.      Wytyczne w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

2.      Zasada równości szans kobiet i mężczyzn w projektach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, M. Branka, M. Rawłuszko, A. Siekiera, Warszawa 2009.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 12-04-2018 15:18)