SylabUZ

Generate PDF for this page

German II - course description

General information
Course name German II
Course ID 09.0-WP-SOCP-JOBC2-N
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 3
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language german
Author of syllabus
  • mgr Barbara Mikulska
  • mgr Anna Kubrak
  • mgr Beata Łapanowska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 60 4 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2+ wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.

Prerequisites

Znajomość języka obcego na poziomie B1.

Scope

 

  1. Społeczeństwo.
  2. Problemy społeczne.
  3. Uzależnienia.
  4. Przestępczość.
  5. Opieka i pomoc społeczna.
  6. Media.
  7. Reklama.

 

Teaching methods

Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

 

Zaliczenie konwersatorium:

Forma zaliczenia konwersatorium

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

tak

Kolokwium pisemne

w semestrach.

Kolokwium w formie pytań otwartych, otwartych i zamkniętych (test). Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej

50 – 60 % - dostateczny; 61 – 70 % - dostateczny plus; 71 – 80 % - dobry;

81 – 90 % - dobry plus; 91 – 100 % - bardzo dobry

Kartkówki

- kartkówki: progi punktowe jw.

Zakres materiału obejmującego kolokwium.

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach w każdym semestrze Sylabusem.

Aktywność podczas zajęć.

Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów

Aktywność w ramach wykonywania prac .zespołowych.

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć (poziom zaangażowania oraz merytoryczny wkład w pracę zespołową, udział w dyskusji, sposób i umiejętność komunikowania się w języku angielskim), a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. 

Zasady uzyskania oceny
z konwersatorium.

Ocena z konwersatorium stanowić będzie średnią ważoną z oceny z kolokwium (80%) i aktywności na zajęciach (20%)*.

Ocena końcowa z przedmiotu  = ocenie końcowej z konwersatorium.

Recommended reading

 

  • em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag. (Wybrane zagadnienia tematyczne)
  • em neu Abschlusskuts (Deutsch als Fremdsprache für die  Mittelstufe) – Max Hueber Verlag.(Wbrane zagadnienia tematyczne)
  • Magazayn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik) „ Deutsch Aktuell”- Wybrane artykuły.
  • Strony internetowe:
  • -  ALUMNIPORTAL  Deutschland – Texte hören lernen – Top Themen mit Vokabeln- wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem
  • Materiały własne 

 

Further reading

 

  • Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S.Bęza,PWN
  • Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch - Gramatyka j języka niemieckiego z ćwiczeniami – Deutsch. W-wa, 1, 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN

 

 

 

 

Notes


Modified by mgr Beata Burchardt (last modification: 24-04-2018 19:12)