SylabUZ

Generate PDF for this page

Marketing i perswazja w sferze publicznej - course description

General information
Course name Marketing i perswazja w sferze publicznej
Course ID 14.2-WP-SOCD-MPSP
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Lech Szczegóła, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką form i technik komunikowania politycznego i publicznego we współczesnych społeczeństwach oraz podstawami warsztatu analityka procesów formownia opinii publicznej.

Prerequisites

Scope

  1. Pojęcie i problematyka komunikacji publicznej. System komunikacji masowej.
  2. Komunikologia. Teorie i stanowiska.
  3. Uczestnicy i aktorzy procesu komunikacji.
  4. Media masowe. Opinia publiczna.
  5. Badania sondażowe. Funkcje poznawcze i perswazyjne.
  6. Propaganda polityczna. Klasyczne socjotechniki perswazji.
  7. Kampanie polityczne i wyborcze.
  8. Marketing polityczny. Metody i techniki, warunki skuteczności i konsekwencje.
  9. Public relations w polityce i sferze publicznej.
  10. Reklama polityczna.

Teaching methods

Praca z tekstem, praca w grupach, analiza wybranych przypadków, dyskusja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Forma zaliczenia

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Aktywne uczestnictwo w dyskusjach na zajęciach

Tak

Kolokwium pisemne

Tak

Ocena z przedmiotu

W 50% jest oceną z kolokwium, w 50% oceną aktywności na zajęciach.

Recommended reading

  1. McNair B., Wprowadzenie do komunikowania politycznego, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych
    i Dziennikarstwa, Poznań 1998.
  2. Dobek-Ostrowska B., Komunikowanie polityczne i publiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  3. Mazur M., Marketing polityczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  4. Sułek A., Sondaż polski, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa 2001.
  5. Pawełczyk P., Socjotechniczne aspekty gry politycznej, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2000.

Further reading

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-04-2018 16:32)