SylabUZ

Generate PDF for this page

Metody pracy warsztatowej - course description

General information
Course name Metody pracy warsztatowej
Course ID 14.2-WP-SOCD-MPW
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Dorota Bazuń
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z różnymi metodami pracy warsztatowej.

Prerequisites

-

Scope

1.     Wprowadzenie do metod pracy warsztatowej.

2.     Zalety i wady pracy za pomocą metod warsztatowych.

3.     Metoda warsztatowa w kształtowaniu umiejętności interpersonalnych.

4.     Przebieg procesów grupowych. Ważniejsze fazy w pracy grupowej.

5.     Problemy pojawiające się podczas pracy warsztatowej.

6.     Techniki pracy warsztatowej.

7.     Przygotowanie miejsca i materiałów do pracy warsztatowej. Znaczenie czasu przy wykonywaniu zadań.

8.     Kreatywne formy pracy w ramach działań warsztatowych - zastosowanie, możliwości i bariery wykorzystania.

9.     Projektowanie pracy warsztatowej i przygotowanie konspektu zajęć.

 

Teaching methods

Praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa, projekt.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu.

Projekt ma charakter konspektu zawierającego zdefiniowany temat, cel szkolenia, przewidywany czas jego trwania. Odpowiednio do tego dobrane techniki pracy warsztatowej. Projekt można opracować indywidualnie lub w małych zespołach.

Praca w grupach

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami.

Zasady uzyskania oceny
 z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią z oceny z projektu szkolenia (50%) i efektów wypracowanych podczas zadań grupowych (50%).

 

Recommended reading

1.          Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, A. Majewska-Gałęzak (red.), Katowice 1998.

2.          Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.

3.          Uraban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk 2010.

4.          Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk 2009.

5.          Kozak A., Łaguna M., Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, Gdańsk 2009.

 

Further reading

1.          Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.

2.          Nęcka E., Psychologia twórczości, Sopot 2012.

3.          Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, Sopot 2013.

4.          Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część I, Wrocław brw.

5.          Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wrocław brw.

 

Notes


Modified by dr Dorota Bazuń (last modification: 30-04-2018 01:44)