SylabUZ

Generate PDF for this page

Media content analysis - course description

General information
Course name Media content analysis
Course ID 14.2-WP-SOCD-ATM
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Sociology
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Beata Trzop, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studenta z podstawowymi modelami analizy zawartości mediów, różnorodnością treści medialnych i sposobami ich doboru.

Prerequisites

Scope

  1. Charakterystyka współczesnych mediów i nadawców.
  2. Przegląd dostępnych baz danych zastanych dotyczących mediów w Polsce.
  3. Analiza zawartości mediów – charakterystyka techniki badawczej, historia, wskazania, zalety i wady.
  4. Konstruowanie celów i narzędzi: analiza na modelu statystycznym, asocjacyjnym, na analizie dyskursu.
  5. Klucz kategoryzacyjny, dobór materiału i sposoby jego kodowania.
  6. Przykłady analizy przekazów medialnych.
  7. Realizacja własnego projektu analizy wybranego przekazu medialnego.

Teaching methods

Treści ujęte we  wszystkich punktach na ćwiczeniach realizowane są pomocą pracy z książką i dokumentami źródłowymi, praca w grupach.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie referatu
 w formie pisemnej.

Referat

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Przygotowanie projektu
w formie pisemnej
 i prezentacja podczas zajęć.

Projekt i prezentacja

Zgodność z tematem, poprawna struktura pracy, język, rzetelność, samodzielność wykonania pracy, odpowiedni dobór literatury przedmiotu.

Poprawny sposób prezentacji, umiejętność udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące prezentowanego materiału.

Zasady uzyskania oceny
 z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną wszystkich ocen.

Recommended reading

  1. Mrozowski M., Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Oficyna Wydawnicza „Aspra – Jr”, Warszawa 2001.
  2. Goban - Klass T., Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  3. Lisowska – Magdziarz M., Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004.
  4. Piekot T., Dyskurs polskich wiadomości prasowych, Wydawnictwo” Universitas”, Kraków 2006.
  5. Łysak A., Zierkiewicz E. (red.), Kobiety i mężczyźni (z) kolorowych czasopism, Wydawnictwo” Atut”, Wrocław 2010.

Further reading

  1. Briggs, P. Burke A., Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010.
  2. Grzenia J., Komunikacja językowa w Internecie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.

Notes


Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 13-04-2018 16:32)