SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język niemiecki III |
Kod przedmiotu | 09.0-WP-PSP-JO3-N |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Praca socjalna |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | niemiecki |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowej i komunikacyjnej w zakresie odpowiadającym poziomowi B2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w stopniu umożliwiającym: wykorzystanie języka obcego dla potrzeb studiowania, a w szczególności umiejętne korzystanie z różnorodnych obcojęzycznych materiałów źródłowych, mediów, literatury popularnonaukowej i specjalistycznej, kontynuację nauki w ramach wybranej specjalizacji na uczelniach zagranicznych, wykonywanie pracy zawodowej lub naukowej z wykorzystaniem języka obcego.
Znajomość języka obcego na poziomie B1.
Metoda komunikacyjna, dyskusja, praca z tekstem naukowym w j. obcym, praca w grupach, burza mózgów.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Forma zaliczenia konwersatorium |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę |
tak |
Kolokwium pisemne w semestrach. |
Kolokwium w formie pytań otwartych, otwartych i zamkniętych (test). Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej 50 – 60 % - dostateczny; 61 – 70 % - dostateczny plus; 71 – 80 % - dobry; 81 – 90 % - dobry plus; 91 – 100 % - bardzo dobry |
Kartkówki |
- kartkówki: progi punktowe jw. |
Zakres materiału obejmującego kolokwium. |
Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach w każdym semestrze Sylabusem. |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów |
Aktywność w ramach wykonywania prac .zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć (poziom zaangażowania oraz merytoryczny wkład w pracę zespołową, udział w dyskusji, sposób i umiejętność komunikowania się w języku angielskim), a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Zasady uzyskania oceny |
Ocena z konwersatorium stanowić będzie średnią ważoną z oceny z kolokwium (80%) i aktywności na zajęciach (20%)*. |
Ocena końcowa z przedmiotu = ocenie końcowej z konwersatorium.
em neu Hauptkurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag, - wybrane zagadnienia tematyczne.
em neu Abschlusskurs (Deutsch als Fremdsprache für die Mittelstufe) – Max Hueber Verlag -wybrane zagadnienia tematyczne Magazyn dla uczących się języka niemieckiego (dwumiesięcznik)
„ Deutsch Aktuell” - wybrane artykuły.
Strony internetowe: ALUMNIPORTAL Deutschland – Texte hören, lernen – Top Themen mit Vokabeln - wybrane teksty do słuchania oraz wybrane teksty do czytania ze zrozumieniem.
Themen neu 2, 3 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Schritte 4, 5 Hueber Verlag – wybrane zagadnienia tematyczne. Deutsch kompakt,
Deutsch als Fremdsprache für Erwachsene, Klett,
Materiały własne
Repetytorium gramatyki języka niemieckiego, S. Bęza, PWN
Gramatyka języka niemieckiego z ćwiczeniami, Krzysztof Tkaczyk, Magdalena Doroch, Warszawa 2017, Wydawnictwo Naukowe PWN
Zmodyfikowane przez mgr Beata Łapanowska (ostatnia modyfikacja: 27-04-2018 10:56)